superkoopjes en miskoopjes!

A

Anoniem

Guest
Heeee mama's

Onze dametjes en heren zijn zoooo snel aan het veranderen, er moeten opeens allemaal nieuwe dingen worden aangeschaft (kinderstoelen, kinderautozitjes, tuitbekers). Ik raak soms een beetje de kluts kwijt.

Hierbij dus aan jullie de vraag, wat voor handige dingetjes hebben jullie gekocht en welke zaken kunnen we in de schappen laten liggen?

Heather is bijvoorbeeld inmiddels niet meer geschikt om in het kleine badje te doen, ze is nogal wild in bad en dat ding is inmiddels veel te klein voor haar. Dus we hebben laatst een badring voor haar gekocht (soort van plastic bovenkant van een kinderstoel). Echt super handig! Je zet haar erin, spoelt haar af en schoon is ze (in ieder geval tot de volgende voeding ). Zo'n ding kost 18 euro en is te koop bij oa prenatal.

Groetjes, KT

Dit is inderdaad een goed onderwerp zeg! Wij moeten ook binnenkort heel wat nieuwe spulletjes gaan kopen dus ik ben ook wel eens benieuwd!
Vooral kinderstoel zou ik wel eens willen weten welke daar goed van is..
Wij hebben al heel veel voor de kleine gekocht maar miskopen??? pfff .... ik kan er even geen bedenken...
Wat ik echt leuk vind is zo'n speelmat van ??? (zal eens even kijken straks welke het is)! Die hebben we bij haar geboorte al gekregen en die kan je heel lang gebruiken. Is echt een super ding! Vooral nu (ze is 6 maanden) heeft ze daar zoooveel plezier aan! Dat ding leggen we ook lekker buiten nu met dit mooie weer, vind ze super!
Waar ik ook nooit spijt van heb gehad is onze kinderwagen (quinny buzz). Vond hem wel prijzig maar had het zo weer gedaan! Is echt een ideaal ding!
Oh ja, en de magnetron-steralisator (of hoe heet zo'n ding?!?! haha), ook super handig!!

Hey,

Wij hebben onze buikdrager maar 1 x gebruikt. M'n man wilde het per se hebben, maar heeft 'm nog nooit gebruikt. Misschien voor de volgende...

Dean is nu 8 mnd en we hebben inmiddels een kinderstoel (nep-tripp trapp), een kinderstoel van de Ikea (ideaal ding), en een tuitbeker (Dean heeft nog niet helemaal door hoe het werkt) gekocht en volgende week gaan we om een fietsstoeltje. Ook hebben we de autostoel (Maxi Cosi Priori) al in huis. Hij groeit namelijk bijna uit z'n maxi-cosi.

Groetjes,
Nelly.

Wij hebben de kinderstoel van Bopita, later heb je dan een tafeltje en een stoeltje. Ik vind 'm super handig.
Verder hebben wij de Maxi Cosi Priori en die gebruiken we sinds een week (ze is nu 7,5 maanden). Zit volgens mij veel lekkerder alleen zelf vind ik die gordels wel een getob...
Tuitbeker.... wij hebben een dure van Friso en daar kan ze dus echt niet uit drinken. Ook hebben wij gratis bekertjes uit zo'n pakket, super simpel zonder handgreepjes en een grote sleuf in de tuit. Tsja daar drinkt mevrouw super uit.

Ik bedacht nog iets. Dean kan al geruime tijd niet meer in het badje. Hij ging er met z'n beentje over. Nu zit hij in z'n  ring in de speciekuip. We hebben namelijk geen bad en dit is een prima oplossing.

groetjes,
Nelly.

haha super onderwerp!

Buikdrager super maar ook maar 1 keer gebruikt.. Willem is nu bijna 8m dus volgens mij gaan we hem ook niet veel meer gebruiken.. zonde.. volgende idd..
badje, ik heb gelukkig wel een bad en ik gebruik al tijden een kussen waar hij op ligt echt topper!
luieremmer, nooit gebruikt.. volgende misschien? wij (fam; tokkie) gooien de poepluier uit het raam richting kliko en gooien hem dan dus daar in...
kinderstoel, hebben triptrap super!
Willem zit nog gewoon in de maxicosi want dat is het veiligst voor het nekje (dus zolang het kan..)
drinkbekers, heb die van nib... drinkt ie super uit dus ga de kleine flesjes opruimen voor de volgende zullen we maar zeggen. hihi..

ben benieuwd naar jullie toppers..

liefs Annemieke

Speelkleed van tiny love: pas gekocht met 5 maanden (nadat ze bij iemand anders op zo'n kleed had gelegen), had ik veel eerder moeten doen, Hannah vind hem geweldig en ook lekker makkelijk mee te nemen en voor buiten op het gras.

Badje gebruik ik nog steeds, de tub (van Bebejou) heb ik nauwelijks gebruikt, maar volgens m'n schoonzusje komt dat nog wel, zij heeft hem heel lang gebruikt nadat haar dochtertje niet meer in badje paste.

Kinderstoel van bobita, gebruiken we sinds een paar weekjes met stoelverkleiner en nog een opgevouwen omslagdoek ergens tussen gepropt zodat ze niet zo scheef zakt. Handig omdat je hem ook bij de salontafel kunt gebruiken als laag stoeltje en later idd als tafel/stoeltje als ze groter is.

Buikdrager, nog maar een paar keer gebruikt, maar Hannah is nog geen 6 kg dus kan nog wel een tijdje. Nog geen miskoop wat mij betreft, maar ook zeker geen topaankoop (was trouwens cadeautje).

Voetenzak van de maxi-cosi, erg handig afgelopen winter. Heerlijk warm in de auto en ook bij het gebruik van de maxi-cosi op het onderstel van de kinderwagen bij een snelle boodschap.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

de tummy tub kregen we gebruikt van schoonzus en maar 1x gebruikt, vi=ond ze niet lekker, dus maar voor water schouwen gebruikt en nu voor de was
badje paste ze al heel vroeg niet in omdat ze te druk is, dus we badden haar in het grote bad en papa houd haar vast, dus babybad ook nu voor de was in gebruikt en wacht op de tweede :)
we hebben wel de triptrap stoel van stokke (toen met 20% bij prenatal) de nepdinges vonden we niet stabiel genoeg
maxi cosi kan net nog..misschien na de vakantie dan niet meer dan is ze 7,5 m
en wij hebben ook de quinny buzz ook heel tevreden mee

Terug
Bovenaan