Sushi, hoe gaan jullie hiermee om?

<p>Hai. Zojuist ben ik met mijn partner sushi gaan eten, ofja, naar een sushi restaurant geweest. Ik heb in de eerste ronde 2 avocado sushis gehad. Er stond bij de kaart dat zwangeren deze mogen hebben. Derest van de gangen heb ik gewoon warme gerechten genomen.</p><p>Nu geeft een vriendin van mij zojuist aan dat het nogal risicovol is om die sushi te eten... Zij heeft namelijk toen gezien dat ze in dat restaurant deze sushi met het zelfde mes sneden als waar ze de rauwe vis mee sneden.</p><p>Hier ben ik nogal van geschrokken! Kan dit echt kwaad?! Vind dit wel slechte zaak als dit echt zo is.</p><p>Tevens heb ik soyasaus gehad waar blijkbaar alcohol in zit. Nog een schrik moment....</p><p>Ik wil absoluut niet een risico lopen voor mijn kleintje..?</p>

Over de alcohol in de saus zou ik echt niet panisch doen. Dat is waarschijnlijk zo’n enorm laag percentage. In rijp fruit (bananen, peren) zit ook alcohol. Is nou eenmaal een natuurlijk proces.
ik mag hopen dat ze in welk restaurant dan ook messen niet voor allerlei dingen door elkaar gebruiken. Standaard hygiëne ding. Ook voor mensen met allergieën! Maargoed, kans is echt zoooo klein dat er al ten eerste iets mis is met de vis en dan ten tweede dat dat dan via dat mes aan jouw andere sushi moet zijn gekomen en dan moet jij er ook nog ziek van worden!
dus: adem in en adem uit, je doet het beste voor je kleine en dit risico is zo klein dat je wat mij betreft met een gerust hart kunt gaan slapen :)

Als je daar over gaat stressen dan kun je nergens meer gaan eten. Want stel je voor dat de sla niet gewassen is of er perongeluk toch rauw vlees op de verkeerde snijplank is gesneden. Tja, dat risico is er altijd en dan is het risico dat je er iets van krijgt zo super super super klein. 
Je zult zien dat bij een eventuele volgende zwangerschap je ineens weer iets beter niet kunt eten wat je nu wel mag. Had ik met tonijn uit blik. Zo kun je je dus zorgen blijven maken.
Ik hoop dat je genoten hebt van de sushi! Ik heb het ook heerlijk een paar keer gegeten hoor

Zelf eet ik tijdens mijn zwangerschap geen sushi en ook geen eten van de Chinees omdat ik de Chinese keuken niet vertrouw qua hygiene.
Ik zou me geen zorgen maken, maar een eventuele volgende keer overwegen of je wel echt sushi wilt eten of een paar maanden overslaat.

Ik zou het gewoon niet doen. Ookal kan het veilig waarom zou je het risico lopen? 9maanden geen sushi lekker boeiend. Je moet wat over hebben voor je kind toch 

Ik heb in mijn zwangerschap tonijntartaar gegeten bij een luxe restaurant. Ons kleintje is helemaal gezond geboren en ik ben niet ziek geweest. Je mag sowieso wel rauwe vis eten als het maar echt vers is.
Je bent ook niet zomaar ziek. Daarnaast moet er dan ook de listeriabacterie inzitten. Zou me niet teveel zorgen maken. 

Ik ben ook sushi gaan eten met vriendinnen , was toen 13 weken , heb toch wat meer sushi’s op die ik nu niet meer zou pakken (met viskuit ) ik zou nu sowieso niet meer gaan omdat ik t sonde van Mn geld vind nu ik veel niet mag .  Als je er niet meteen ziek van geworden bent is er geen probleem hoor .. gewoon relativeren ! Ben ik ook niet goed in maar ik ben wel makkelijker geworden . 

Ik heb gewoon sushi gegeten maanden terug terwijl ik zwanger was en een stuk meer dan 2.
Ik leef nog en de babies zijn ook nog oke dus zou me echt niet druk maken!

Zolang je niet direct rauw vlees, vis of eieren eet is er wat mij betreft niets aan de hand. Als je overal op moet letten raak je uiteindelijk zo gefrustreerd en het is zo onnodig als je het mij vraagt.
Vroeger aten vrouwen alles en die hebben ook gezonde kinderen gekregen terwijl de voedingsomstandigheden toen heel anders waren dan nu.
En hou ook in je achterhoofd en blijven ook altijd mensen gewoon alles eten en drinken die ook gezonde kinderen krijgen !

RELAX :)

Terug
Bovenaan