Sushi, hoe gaan jullie hiermee om?

Ik ben gewoon sushi gaan eten. Nou heb ik het geluk dat de sushi tent wat hier vlakbij ligt een speciale zwangerschaps kaart heeft en ze bepaalde sushi’s aanpassen voor zwangere vrouwen. Want ik ben gek op sushi. Natuurljk zit er een risico aan dat ze met hetzelfde mes dingen snijden maar dat lijkt me zo klein, voor hetzelfde geld snijden ze wel met meerdere messen. Ik ga er vanuit dat ze dan wel rekening houden met zwangere vrouwen als ze een speciale kaart hebben. En dat zou ook bij sushi tenten moeten zijn waar ze normaal de kaart hanteren en er zo’n zwanger vrouwtje bij staat. Zoals iemand al zegt dan zou je overal onveilig eten want je weet nooit wat er in de keukens afspeeld. 
Zelf schrok ik mij de pleuris toen ik op mijn personeelsfeest was en hamburgertjes at, toen de disco lichten versprongen naar een andere kleur zag ik pas hoe rood ze van binnen waren. 

Ikzelf (zwanger van de derde) eet wel gewoon sushi maar dan zonder rauwe vis. Je hebt ook sushi met gebakken vis en kip erin (crispy rolls). Ook vind ik de rollen met gefrituurde garnalen zo lekker!!! Het ligt er dus aan wat je besteld. Vermeld bij het bestellen even extra dat je zwanger bent zodat ze hier evt extra rekening mee kunnen houden. 

Ik eet gewoon heerlijk sushi ...normaal al mijn lievelingseten nu ineens nog meer, alsof dat nog kon haha. Maar ik eet absoluut geen rauwe vis. Gewoon de sushi gebakken garnaal,zeewier,avocado enzo en de warme gerechten. Ik zou me niet druk maken om een zelfde mes wat, al dan niet gebruikt word om door te snijden. Maar ja dat is een eigen keuze. 

Het klopt wel dat er een grote kans is op kruisbesmetting dwz de plank en mes waarop het bereidt wordt. 
In de 1e trimester van mijn zwangerschappen heb ik het wel gegeten (alleen de sushi’s die een zwangere mag hebben) en bij de overige vleesgerechten goed laten gaar bakken. Vanaf de 2e trimester heb ik het niet gedaan, overigens geen enkel restaurant of afhaalmaaltijd omdat ik snel misselijk werd en het niet aandurfde. Lekker zelf thuis gekookt. 

Ik had ook zo'n trek in sushi dit weekend. Zaterdag besloten het zelf te maken. Nog nooit gedaan maar best goed te doen EN lekker!!
Heb zelf wasabi mayonaise gemaakt met mayo en wasabi pasta. En dan de sushi's gevuld met avocado, komkommer, surimisticks (mag). Echt heel lekker. En gewoon sojasaus hoor. Maar dan met groene dop, zit minder zout in.

Kan prima. Ik heb onlangs 2x sushi gegeten en binnenkort weer. Vind t heerlijk. Sushi is niet perse alleen vis. Je heb genoeg andere keuzes in wat je kan eten. Dus nu worries. Zorg dat je geen rauwe vis, tonijn of vlees eet dan is er niks aan de hand. En tegenwoordig hebben ze op de kaart symbolen staan voor wie het geschikt is ofniet. Zwanger of allergie. 

Terug
Bovenaan