Sushi tijdens zwangerschap

<p>Oke, of het nu een craving is of niet.. maar ik heb zoveel trek in sushi! Ik ben momenteel zwanger, maar lees op verschillende sites dat je best sommige sushi mag eten! Iemand hier bekend mee? </p><p>Zoja, dan weet ik gelijk wat mijn avondeten gaat worden. :) </p>

Hi Lieke,
Rauwe vis mag je vanzelfsprekend niet. Ik heb ook begrepen dat je die kleine oranje bolletjes (viskuiten) ook niet mag. Maar; er zijn ook allerlei sushi's die je wél mag eten! In Tilburg zit een restaurant met een menukaart waar bij staat wat je als zwangere vrouw mag eten, hier is de link: http://ww.mo-jo.eu/wp-content/uploads/2017/01/menukaart_small.pdf Smakelijk! ;) 

Ik ben ook een liefhebber van sushi, eerst durfde ik helemaal niet te gaan maar inmiddels ga ik gewoon kon het niet meer laten staan! Maar ik eet geen rauwe vis, ik heb wel gelezen als de rauwe vis echt goed volgens de richtlijnen wordt bewaard (het moet zoveel uur kouder zijn dan..) dat het dan geen kwaad zou kunnen omdat eventuele schadelijke bacteriën ed niet meer zouden kunnen leven. Maar uit voorzorg gok ik daar niet op want je weer nooit wat er achter de keukendeur gebeurd.

Nou ik heb gewoon sushi gegeten toen ik zwanger was. Meerdere keren zelfs en dan incl. rauwe vis. Je moet es denken aan de landen waar vis het meest wordt gegeten. Landen die aan de kust liggen. Ik zou wel oppassen met waar je sushi haalt/eet. 
Ben 3wkn geleden bevallen van een mooi meisje zonder complicaties. 
Ik was precies zoals jou en bang eigenlijk voor mijn lievelingsgerecht. Maar de lust ernaar was sterker dan de angst ?

Ik had ook sushi gegeten, niet met rauwe vis maar met garnaal en avocado en ook met die oranje bolletjes erop. Niks gebeurd. Maar met rauwe vis zou ik wel oppassen.

Zelf was ik bij de eerste ook panisch voor verboden lijstje.. Ondertussen ben ik stuk makkelijker geworden. Sushi eet ik alleen in en van een goed restaurant als het terplekke vers wordt bereid met dagverse producten. Hier vraag ik ook specifiek naar. Zal nooit voorverpakt voedsel uit de supermarkt oid eten tijdens mijn zwangerschap.
Ook heb ik tijdens mijn zwangerschap bij een goed restaurant carpaccio en biefstuk gegeten.. Oehh wat was dat lekker?  wel van te voren ook vragen of het niet ingevroren is geweest en  waarneer het geleverd is..
Alcohol is voor mij wel ten strengste verboden, zelfs 1 glaasje, net als roken. Alleen op bepaald voedselgebied ben ik wat makkelijker geworden
De meningen zullen overigens hier waarschijnlijk wel over verdeeld zijn, haha

Hey!
Je mag sommige sushi idd wel hebben. Geen rauwe vis, geen gerookte vis en geen kuit. Wel mag je surimi, dus de california roll zonder kuit is geen probleem. Avocado, komkommer, omelet, tofu en gefrituurde garnaal, geen probleem.
Lekker doen! 
Let wel op paksoi en spinazie mogen niet met vhs en schaal- en schelpdieren ivm de nitraten die worden omgezet in nitriet. Da's gevaarlijk. 
Liefs, 

Je hebt tegenwoordig bij heel erg veel sushi restaurantjes een kaart voor zwangeren. Sumo is er daar een van geloof ik.
Moet eerlijk toegeven dat ik nu tijdens mijn zwangerschap ook gewoon biefstuk heb gegeten en heeeel veel Heb zitten twijfelen over sushi. 
Maar het viel me ook op dat de lijst met dingen die je niet mag eten als zwangere enorm gegroeid is vergeleken met een aantal jaar geleden.. hoe deden onze moeders en oma's dit? en wat hierboven al aangegeven wordt vrouwen die aan de kust wonen?! 

Terug
Bovenaan