Ik zou met sushi van een afhaal restaurant toch echt wel uitkijken hoor.. er zijn genoeg hygiene tests gedaan waarbij echt 80% van de afhaal sushi restaurants nirt hygienisch genoeg werkt.
Het zijn rauwe producten, deze moeten ten alle tijde onder de 7 graden blijven, en het liefst zelfs onder de 4 ( dan mogen ze nog wat langer bewaard worden) .
Hierboven wordt ook aangegeven daer nagevraagd was of het in de vriezer geweest is, juist in de vriezer gaan bacterien WEL dood waardoor het al een stuk veiliger is, mits de vriezer op de juistr temperatuur staat ( -18 minimaal ).
Rauwe producten zijn gevoelig voor de listeria bacterie, die wanneer het ingepakt zit in hoekjes kan gaan zitten van de verpakkig en zich razendsnel verdubbeld.
Als je rauwe sushi wil eten dan zou ik er persoonlijk heel erg zeker van willen zijn dat de producten vers zijn, en niet zomaar geloven op het woord van het restaurant waar je afhaalt dat dat ook echt zo is.. kijk of het in ijs ligt ( een bak erbovenop kan al te warm zijn) en vraag ze bijvoorbeeld of ze de temperatuur kunnen laten zien.
Ik werk dagelijks met verse voeding en het kan snel misgaan..