Sushi

Ik zou het niet doen, waarom risico lopen? Gerookte zalm zou ik in ieder geval niet nemen. Ik heb namelijk verschillende artikelen daarover gelezen en mijn verloskundige zei ook dat ik dat beter kon vermijden.
 
gerookt mag ook niet en je kunt beter die paar maanden vermijden wat eventueel een risico is. daarna gewoon weer lekker alles eten en het is toch niet teveel gevraagd als je het doet voor je kindje ?
 
Nouja, iedereen zegt dus wat anders. Volgens mij mag je wel gerookte zalm eten. Het wordt alleen afgeraden omdat alles dat gerookt is slecht is als je een hoge bloeddruk hebt.. maar goed, als je het zekere voor het onzekere wil nemen kan jehet dus beter gewoon helemaal laten staan.
 
ha h , wat is dit toch een grappig forum met iedereen die maar wat roept. stel je een vraag, heb je dus he-le-maal niet aan aan alle ondeskundige antwoorden.

Wel sushi, geen sushi, alleen vers, alleen gerookt. Sjonge jonge, wat een slap geklets waar Emmy totaal niets mee opschiet.

Emmy, ik heb onlangs nog van mijn gyn en mijn VK te horen gekregen dat je sushi alleen mag eten als je zeker weet dat het vers is. Ga dus naar een hele goeie Jap die het evt. terplekke voor je klaar maakt.

Gerookte zalm echter is juist niet goed. Sla een willekeurig boek of tijdschrift over zwanger zijn een voeding open en je leest dat gerookte zalm een risico met Listeria besmetting met zich meedraagt. Niet doen dus.

Maarreeee... ik zou als ik jou was het gewoon nog eens aan je eigen VK vragen, want je hebt nu zoveel verschillende meningen gehoord dat je er waarschijnlijk wel gek van bent.

Ik zou zeggen: eet smakelijk!

Jose
 
Daarom is het een FORUM jose. Als je een professioneel antwoord wilt moet je het idd aan ha of vk vragen. De antwoorden die hier gegeven worden komen uit een goed hart en als je het allemaal maar niets vindt hoef je hier niet te komen.
 
tijdens mijn eerste bezoek aan de vk deze week is mij verteld dat ik juist veel vis moest eten (rauw maakt niet uit) omdat het beter is voor de ontwikkeling van de hersentjes
 
ben het eerlijk gezegd wel een beetje met jose eens: alle adviezen komen uit een goed hart, maar ze kunnen wel grote gevolgen hebben als iemand dus het verkeerde advies geeft.
Nog even en iemand roept dat die gehoord had dat het geen kwaad kan om rauw vlees te eten, rauwmelkse kazen op z'n tijd echt niet slecht zijn (In frankrijk eten ze dat toch ook!) enz....
Ik begrijp wel dat iedereen het goed bedoelt, maar soms krijgt iemand gewoon stom advies van "horen zeggen" en volgt diegene dat op dan kunnen de gevolgen best groot zijn.....

Maar inderdaad, daar is het een forum voor.
 
hallo allemaal! Tot op heden heb ik nog steeds geen sushi gegeten...weet ook niet of ik het aandurf! Moet 16 maart weer naar de VK en zal het dan vragen!
Ik geniet enorm van de zwangerschap, al zal ik wel blij zijn als ik straks weer alles mag eten!! ..:)

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan