Symptomen autisme bij dreumes 1,5 jaar

<p>Hallo allemaal,</p><p>Zijn er hier ouders die kinderen hebben met autisme? Zoja, hoe merkte jullie dat jullie kind autisme kon hebben?</p><p>Ik vermoed het namelijk bij mijn zoontje.</p><p>Vaak wanneer zijn naam wordt geroepen kijkt hij niet om, zwaaien doet hij niet, kusjes geven doet hij niet. Hij kan goed boos worden wanneer hem iets niet lukt (denk aan het spelen met speelgoed) praten doet hij nog helemaal niet en lopen ook nog niet. </p><p>Ik hoor graag andere ervaringen, wil hier dan zo snel mogelijk achteraan gaan :)</p>
 
Geen ervaring met een kindje met autisme, maar zoals jij je zoontje omschrijft is toch niet bijzonder afwijkend? Ik ken veel kindjes die toen nog niet spraken (mijn zoontje is daar 1 van) of liepen of kusjes gaven en wel boos werden. 
Wat maakt dat jij denkt dat hij autisme heeft ipv gewoon wat minder vlot is?
 
Zou het niet direct aan autisme koppelen hoor.. hij kan gewoon wat laat zijn.
Volgens mij hoort er meer bij: geen oogcontact maken, niet lachen naar mensen etc.
 
Onze zoon wordt in oktober 2 jaar en kust ook niet op commando, zeker niet als hij daar geen zin in heeft. Boos en gefrustreerd raken met name als iets niet lukt met speelgoed kan ik hier ook op het lijstje aftikken, dat hoort echt bij die dreumes/peuterfase! Zwaaien doet hij ook pas sinds een paar maanden. Praten gaat hier wel goed, maar dat komt omdat ie op mij lijkt ipv papa haha. Ik vind de dingen die je noemt vrij normaal en verwacht dat ze binnen nu en een half jaar op gang gaan komen. Het praten zou ik wel in de gaten houden, want hij hoort toch langzaam wel wat woordjes te gaan zeggen. Brabbelt hij wel?
Mijn broertje heeft autisme en mijn moeder heeft altijd verteld dat ze als baby al veel andere dingen aan hem merkte. Moeilijk met veranderingen kunnen omgaan, sociaal anders gedragen, inderdaad minder of geen oogcontact maken, slecht eten, kieskeurig zijn in bepaalde routines. Als jij dit allemaal nooit hebt gemerkt bij je zoon en je verder nooit hebt gedacht dat hij "anders was dan andere kinderen" dan verwacht ik niet dat er sprake is van autisme. Dan is ie gewoon wat later in deze sprongen van zijn ontwikkeling! En laat het nu net zijn dat jongetjes over het algemeen sowieso wat later zijn dan meisjes ;) Hij doet het lekker op zn eigen tempo en wellicht dat hij sommige dingen ook sowieso niet gaat doen omdat ie dat niet wíl leren.
 
Ik had mijn zoontje rond die leeftijd zelf ook al de diagnose autisme gegeven, omdat het ook in de familie zit van m'n man's kant. 
Zat er heel erg mee en alles wat ik op internet las klopte precies bij hoe hij zich gedroeg. 
Bij het consultatiebureau heb ik het toen besproken en hun verzekerde mij dat ik mij geen zorgen daarover hoefde te maken omdat hij voor zijn leeftijd het prima deed en dit gewoon nog niet vast te stellen was. Dit heeft mij wel erg geholpen.
Hij is nu 5 jaar en heeft zeker geen autisme! Het hoorde allemaal gewoon bij de leeftijd en de gedrags puntjes die ik zag waren gewoon fases. 
Praat erover met iemand die er verstand van heeft CB / HA. en stop je zorgen te maken zolang dat nog niet nodig is. Succes 
Liefs. 
 
Hoiiii 
 
ik heb zelf een zoontje van 2 met autisme. Ik ben er zelf achteraan gegaan met 1 jaar omdat het sociale contact ontbrak voornamelijk naar anderen toe.
oogcontact maakte hij nauwlijks en reageren op zijn naam al helemaal niet ( nu soms wel niet altijd ) . 
Praten doet hij niet echt wel bepaalde liedjes meezingen en lekker zijn eigen taal . ( ik heb er vertrouwen in dat dit wel goed komt ) 
 
als je twijfeld gewoon met je vragen naar het CB gaan dat heb ik ook gedaan en hun kunnen je verder helpen 
 
Terug
Bovenaan