Symptomen maar wel heel vaag streepje

Een week overtijd zo een gewone test echt normaal wel voldoen.

Misschien inderdaad omdat je geen ochtend urine hebt gebruikt?
En anders misschien een chemische zwangerschap?
Je kan dit ook aan de huisarts of een verloskundige voorleggen.
Ik vroeg hier even naar omdat ‘overtijd’ ook nogal variabel kan zijn als cyclus lengte verschilt. Dan is het handig om gewoon 14 dagen op te tellen bij je ovulatie…als je weet wanneer die was

Als voorbeeld: ik moest op 21 maart 2020 ongesteld worden, ik heb 3 testen moeten doen voordat ik op 30 maart een keer positief testte. Mijn cyclus was die ronde opeens zo lang dat mijn ovulatie richting mijn NOD was gegaan.
True story. Ze is nu een peuter van 3 jaar

Ontopic:
6 dec ovulatie betekent 20 dec goed genoeg om te testen. Dus een lichte streep is dan zeker mogelijk en zal wel op moeten lopen. hCG verdubbelt elke 48-72 uur dus de test die je 3 dagen later doet zou zeker moeten oplopen.
 
Is het nu dan ook al goed mogelijk om aan symptomen te hebben?
Dat is per persoon en per zwangerschap echt heel erg verschillend, dus daar kun je niet echt op af gaan. Ik ben nu zwanger van de 2e en heb heel weinig symptomen nu toe, terwijl ik bij de eerste dezelfde tijd misselijk werd, overgevoelig voor geur en mijn borsten knalden bijna uit elkaar.

Wat wel heel veel vrouwen merken in het begin is pijnlijke/gevoelige borsten of tepels. Bij een zwangerschap gaat je lijf progesteron aanmaken en dat veroorzaakt vaak die gevoeligheid.

Misselijkheid komt vaak iets later pas, meestal na een paar weken. Maar hier zijn ook uitzonderingen op.
 
Terug
Bovenaan