Symptomen per DPO

<p>Omdat ik zie dat veel mensen de ‘wachtweken’ zo lang vinden duren, had ik een idee (‘geleend’ van een andere website). Ik ben wel eens benieuwd welke symptomen jullie hebben per DPO? Dat zegt natuurlijk nu niet zo veel, maar later kunnen we dan misschien een lijstje maken van veelvoorkomende symptomen per DPO van mensen die zwanger zijn geworden! Veel mensen zullen ongetwijfeld een app gebruiken waar je dit ook in kunt bijhouden?</p><p>Ik begrijp ook dat dit geen harde wetenschap is en dat afwachten ècht het enige is wat je kunt doen, maar lijstjes vind ik altijd leuk en het biedt voor de controlebehoeftigen onder ons misschien wat (schijn)houvast. Je kunt dan iedere dag je eigen lijstje gewoon aanvullen door je bericht aan te passen/te bewerken. Je hoeft geen nieuw bericht te plaatsen. Als het goed is krijgen we dan gewoon één bericht per persoon.  </p><p>Ik zal beginnen.</p><p>1 DPO: ineens acne, last van darmen</p><p>2 DPO: afscheiding kleverig en veel</p><p>3 DPO: afscheiding minder, nachtelijk zweten</p><p>4 DPO: nachtelijk zweten, afscheiding meer, vlokkig</p><p>5 DPO: afscheiding meer, nog vlokkig</p><p>6 DPO: afscheiding hetzelfde, puntige baarmoedermond. Zwakke menstruatieachtige pijn  –> innesteling?</p><p>7 DPO: maagzuur, zeurend gevoel buik.</p><p>8 DPO: maagzuur, doorzichtige, waterige afscheiding.   </p><p>9 DPO: niks</p><p>10 DPO: maagzuur, maagpijn ’s ochtends, veel afscheiding</p><p>11 DPO: maagzuur, maagpijn ’s ochtends, veel afscheiding, tepels paarsig, droge mond (?) –> zwangerschapstest positief</p><p>12 DPO: erg veel maagzuur, misselijk, rugpijn, droge mond –> zwangerschapstest positief</p><p>Normale luteale fase; 11 dagen.</p>
 
10 DPO beetje misselijk
11 DPO beetje misselijk en duizelig
12 DPO beetje duizelig en steekjes
13 DPO steekjes
14 DPO / NOD steekjes en licht roze bloedverlies 1x alleen bij afvegen
15 DPO / NOD +1 krampen
16 DPO / NOD +2 krampen
17 DPO / NOD +3 krampen
18 DPO / NOD + 4 niks
19 DPO / NOD + 5 beetje misselijk en steekjes
20 DPO / NOD + 6 beetje hoofdpijn en steekjes
21 DPO / NOD + 7 niks
22-25 DPO / NOD + 8-11 Testen negatief
26 DPO / NOD + 12 eindelijk ongesteld
Luteale fase van 14 dagen
 
DPO 5: Tijdens het afdrogen deden mijn tepels ineens pijn, alsof ik een enorme schaafwond erop had (de andere dagen niet zo'n pijn meer gehad, was heel apart). 
DPO 6&7: Gevoelige tepels
DPO 8: Positieve zwangerschapstest! Gevoelige tepels & lichte steekjes.
DPO 9: Test iets donkerder! Gevoelige tepels & lichte steekjes.  
DPO 10: Een test gedaan met 25 miu, positief! Daarna clear blue en die gaf ook 1-2 weken zwanger aan. Tepels zijn wel iets minder gevoelig? Krampjes en begin een constant honger gevoel te krijgen. Ook af en toe vlaag misselijkheid.
DPO 11: Testen lopen nog steeds op. Tepels zijn weer iets gevoeliger als voorheen en nog steeds krampjes.   
DPO 12-14: zelfde als hierboven, alleen word nu ook elke dag rond 4  uur s'morgens wakker voor zeker 1,5-2 uur en vanaf een uur of 6 s'avonds wil ik eigenlijk m'n bed al in.
Luteale fase: altijd 16 dagen na positieve ovulatietest, dus ik ga uit van 14 dagen. 
 
Dankjewel! Ik geloof het zelf ook nog niet. We hebben er langer als een jaar over gedaan en uiteindelijk met Letrozol i.v.m. PCOS in de 4e ronde zwanger. Ik heb er ook best een goed gevoel bij ondanks dat ik er zo vroeg bij ben en wil het er eigenlijk de hele dag over hebben haha.
 
Terug
Bovenaan