Symptomen zwangerschap

<p style="text-align: center;">Hey allemaal!</p><p style="text-align: center;">Mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje samen. Ik ben daarom 3 maanden geleden gestopt met de pil. De eerste menstruatie was op dezelfde dag begonnen als dat ik normaal zou hebben met gebruik van de pil maar dan veel heftiger verlies van bloed, pijn in de rug en buik. De volgende menstruatie ben ik 7 dagen later ongesteld geworden dan “normaal.” Iedere keer heb ik last van zwangerschaps symptomen, stiekem hoop ik dus iedere keer zwanger te zijn maar steeds toch niet. Waarschijnlijk komt dit door het ontpillen.</p><p>Graag zou ik van jullie weten wat jullie voelde, welke symptomen er waren en hoe lang het geduurd heeft om zwanger te raken na het stoppen van anticonceptie. </p><p>Alvast bedankt voor de reactie! </p><p> </p><p> </p>

Ik ben 1 december gestopt met de pil. Ik werd 1 januari ongesteld, dit was denk ik een gemaakte ongesteldheid aangezien ik daarna pas weer op 22 februari ongesteld werd. Ik ben daarna ovulatietesten gaan gebruiken. Ik kam erachter dat ik toen 28 maart mijn eisprong had. Ik testen toen 10 dpo positief. Dus al met al is het behoorlijk snel gegaan.
Ik merkte dat ik na mijn eisprong last van mijn borsten en buik bleef houden. Ook was ik een week later extreem moe en had een rommelig gevoel in mijn buik. Was ook met vlagen misselijk. Ik had helemaal geen kwaaltjes die ik normaal had voor dat ik ongesteld zou moeten worden, dus dat vond ik al bijzonder! (Normaal kreeg ik veel puistjes en hoofdpijn) 

Hooi, 
Ik heb niet hoeven ontpillen omdat ik al ruim 2 jaar een koperspiraal had. Wij zijn bij ronde 4 zwanger geworden. Maar eigenlijk hebben 2 van die rondes niet geprobeerd om het maar even zo te zeggen :) 
Ondanks dat dacht ik ook elke ronde wel zwanger te zijn. Bij de laatste (waarbij ik dus wel zwanger bleek te zijn) heb ik zelfs mijn denkbeeldige kwaaltjes opgeschreven zo van; nou dat kan ik de volgende keer afstrepen dat dit nep is. En eigenlijk het enige wat echt verschilde bij de keer dat ik zwanger was, was dat ik 4 dagen van te voren menstruatiekramp kreeg en dus vanaf dat moment dacht; oh F.. het komt nog eerder deze keer.. verder niets.. oh jawel. Mijn borsten waren gegroeid. Een week voor mijn nod al. Gebeurde nooit bij menstruatie. Enkel gevoelig maar nu al cupmaat groter. Dat vond ik vreemd maar ja elke maand leek anders te gaan nu ik er zo op lette dus ja kon ook zijn dat dit vaker gebeurde zonder dat ik het doorhad. 
Succes! 

Hier 24-08-18 gestopt met de pil en werd 28-08 ongesteld.
Daarna 17-09 en daarna 16-10 dus opzich netjes. En toen daarna zwanger geraakt. Wat helaas een miskraam bleek en nu weer aan het proberen. (Paar maanden pauze gehouden ivm erg lange na sleep en curretage).
Maar het ontpillen vond ik wel gek voelde me toch wel heel anders. Met vlagen misselijk en ook buikrampen.
Daarbij soms echt wel steken in mijn borsten. Dit vind ik toch wel erger sinds ik gestopt ben met de pil. 
Je lichaam kans je soms echt goed in de maling nemen helaas:(

Ik heb in oktober 2017 mijn spiraaltje laten verwijderen. In juni 2018 zijn we begonnen en in juli 2018 was het raak. Ik was voor NOD onverklaarbaar moe en mijn PMS bleef uit. Voor mij hét teken dat ik zwanger was. Door een vroeggeboorte van onze kinderen zijn we nu weer aan het proberen. Inmiddels zitten we in ronde 5. Ik heb de afgelopen rondes alle symptomen gehad die je maar kunt bedenken (overgeven, overtijd, grotere borsten, veel plassen, veel afscheiding etc.). Aanstaande vrijdag is mijn NOD en sinds donderdag ben ik weer onverklaarbaar moe. Ook nog geen last van PMS. Hopelijk blijft dat zo en is het ook deze keer weer een goed teken. Ik besef me ook dat het van alles kan zijn. Lastig allemaal hè?!

Ik was na 3 rondes zwanger maar de eerste 2x eigenlijk niet gericht geprobeerd.. 
In het begin had ik vooral last van pijnlijke borsten en veel last van mijn buik. Oja en was ook erg moe..
Succes! 

April 2018 gestopt met de pil, februari 2019 zwanger.. dus dik 10 maanden over gedaan. Ga uit van een jaar zeggen ze, na stoppen met de pil. (Vond ik heel moeilijk hoor.. geduld hebben!)
Ik vermoedde dat ik zwanger was door rommelende darmen, gespannen borsten en soort van opvliegers. En inderdaad, bingo :)

Hoi,
Ik was vanaf mijn 9e ongesteld, en vanaf mijn 16e slikte ik de pil, nu 30 jaar en hoogzwanger.
Ik was totaal iets meer dan een jaar gestopt met de pil. De laatste jaren slikte ik de pil wel door ivm hevige pijnen(iom huisarts)
In de jaar dat ik aan het ontpillen was, was best pittig, heel erg hormonaal. Uiteindelijk na de 2e Poging zijn we zwanger geraakt. Ik merkte dit aan mijn gevoel toen ik niet ongesteld werd de maand erop, een soort voorgevoel, ik had na de eerste poging al wat zwangerschapstesten gehaald, en dit de volgende ochtend gedaan.
Kort erna, misselijkheid, heel erg moe en rug pijn. Succes! 

Terug
Bovenaan