Ik heb 10 jaar de pil geslikt en ben in augustus 2016 helemaal gestopt. Na de gewone onttrekkingsbloeding bleek ik heftig te reageren op het zelf weer moeten regelen van de hormonen en had ik een lange en onregelmatige cyclus. Ik ben uiteindelijk in ronde 3 zwanger geworden, maar door een onregelmatige cyclus betekende dat omgerekend in tijd wel na 5 maanden
In oktober 2017 uiteindelijk bevallen van een zoon. Tijdens mijn borstvoedingsperiode weer geen cyclus gehad (ondanks dat ik dus geen anticonceptie gebruikte als pil o.i.d.) en toen ik stopte met borstvoeding bleef mijn cyclus onregelmstig. Vorig jaar besloten we voor een tweede te gaan en was ik weer in ronde 3 zwanger, nu na ongeveer 4 maanden officieel proberen. Ik ben nu uitgerekend van de tweede in augustus.
Mijn symptomen? Ik roep gewoon al een hele week dat ik ongesteld moet worden! Omdat ik niet weet wanneer mijn menstruatie komt, ga ik uit van een bepaald soort buikpijn en krampen, wat zich ongeveer 2 dagen voor de menstruatie aandient. Als ik dan na 2 dagen nog niet ongesteld ben, maar me wel zo voel, blijk ik (is nu twee keer gebleken) zwanger te zijn. Verder heb ik echt geen symptomen van te voren, mijn symptomen komen elke keer vanaf week 6 pas. En die zijn heel duidelijk, want dan hang ik dus de hele dag boven de wc om mn maaginhoud eruit te gooien helaas...
Mijn symptomen? Ik roep gewoon al een hele week dat ik ongesteld moet worden! Omdat ik niet weet wanneer mijn menstruatie komt, ga ik uit van een bepaald soort buikpijn en krampen, wat zich ongeveer 2 dagen voor de menstruatie aandient. Als ik dan na 2 dagen nog niet ongesteld ben, maar me wel zo voel, blijk ik (is nu twee keer gebleken) zwanger te zijn. Verder heb ik echt geen symptomen van te voren, mijn symptomen komen elke keer vanaf week 6 pas. En die zijn heel duidelijk, want dan hang ik dus de hele dag boven de wc om mn maaginhoud eruit te gooien helaas...