Taart zonder melk??

Even googlen voor een recept om zelf een taart te maken?

Groetjes,
Nelly.

Mijn moeder heeft oom een koemelkallergie. Er bestaat slagroom zonder melk (op soja bazis), maar je kunt ook eens een natuurbakker binnenstappen en vragen of hun iets van slagroomgebakjes hebben zonder koemelk. Ik weet dat mijn moeder best vaak van die mokkapuntjes enzo haalde bij de natuurbakker dus iets met slagroom zullen ze ook wel hebben denk ik. En anders vragen of ze iets voor je kunnen maken? Meestal kan dat wel op bestelling..

Succes ermee alvast!

hoi,

mijn oudste zoontje had ook koemelkallergie. Voor zijn 1e verjaardag wilde ik graag een taartje maken. Ik aan de slag met sojaslagroom en pure chocola(van meer dan 77-88 % cacao) en met koemelkvrije koekjes een taartje inelkaar gezet.
Nou, dat heb ik geweten. Hele nacht gehuild, en de volgende dag zat hij echt van zn neus tot zn tenen onder de uitslag. Dus probeer dat in ieder geval niet, of probeer eerst eens een klein beetje.

Bij zijn 2e verjaardag heb ik op safe gespeeld en een fruittaartje met gelatine gemaakt.

Succes en een leuke verjaardag

gr, bianca
mv matthias 2,5 en aaron 10 maanden

Helaas niet zo'n leuke foto's. Maar toen Stijn 1 jaar werd heb ik (op advies van de dietiste) een fruittaart gemaakt.
Fruit in stukjes snijden en in een vorm doen. Vervolgens (appel)sap met gelatine bereiden en dit dan op het fruit gooien. Wordt dan mooi stijf en kun je zo snijden. Gezond en (voor ons toen belangrijk) koemelk, kippenei, noten/ pinda's..... vrij.
Ging thuis zo goed dat we op het kinderdagverblijf een grotere variant hebben gemaakt om te trakteren.

Judith

quote: Juup1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-09-2007 20:16:32'));

Helaas niet zo'n leuke foto's. Maar toen Stijn 1 jaar werd heb ik (op advies van de dietiste) een fruittaart gemaakt.
Fruit in stukjes snijden en in een vorm doen. Vervolgens (appel)sap met gelatine bereiden en dit dan op het fruit gooien. Wordt dan mooi stijf en kun je zo snijden. Gezond en (voor ons toen belangrijk) koemelk, kippenei, noten/ pinda's..... vrij.
Ging thuis zo goed dat we op het kinderdagverblijf een grotere variant hebben gemaakt om te trakteren.

Judith

Welke foto bedoel je?
Sil

Terug
Bovenaan