Tablet

<p>We hebben zelf geen tablet (nooit gemist) en zouden er een keer eentje willen kopen voor ons kindje. Dus vroeg me af vanaf welke leeftijd jullie kindje er een kreeg en welke fijn is? </p>
 
Wij hebben een iPad met zo'n mega kindproof hoes. Ik kon hem via mijn werk met belastingvoordeel kopen. Wij zijn er heel blij mee, maar gebruiken hem eigenlijk alleen met lange autoritten. Dan kan onze peuter Frozen kijken of Mickey Mouse op Disney+. Thuis vraagt ze er niet om. Prima zo!
 
De onze heeft m al vanaf een jaar. Ze gebruikt hem best vaak om youtube kids of puzzels op te maken. We vinden het prima omdat we in een tijd zitten waar digitale dingen niet weg te denken zijn haha.
 
Hier een Samsung tab a7. Deze heeft ze gekregen toen ze rond de 2,5 was. Wel hebben we hier duidelijke afspraken. In het weekend mag ze bij ons op bed, als ze wakker wordt, op der tablet tot we gaan ontbijten. In het weekend kan dit altijd wel even duren. De rest van de week niet.
 
Oh ik lees normale tablets, dacht dat er speciale kindertablets waren haha, heb dus echt geen idee. Maar je kunt dus een normale tablet in een goede hoes doen. En ouderlijk toezicht enz is altijd in te stellen?
 
Wij hebben sinds kort deze tablet. Deze is perfect voor (jonge) kinderen. Er zit dus standaard een hoes bij en er staan al apps op voor je kindje.

https://www.coolblue.nl/product/894610/samsung-galaxy-tab-a7-lite-32-gb-wifi-zwart-studio-100-bundel.html
 
Onze dochter (nu 21mnd) mag niet op de iPad, maar ze "heeft" sinds een maand of 3 een "oude" iPhone van mijn vriend met een flink groot scherm, met een MEGA beschermhoes eromheen :D
Ze speelt er voornamelijk bimi-boo en tiny-tap op. Vindt ze fantastisch! Ze mag van ons elke dag even op de telefoon. Meestal als ik even in huis bezig ben, of een van de andere kids moet helpen met school oid. 
 
Filmpjes kijken doet ze daar niet op, dat mag ze gewoon op de tv. Voornamelijk omdat ze toch snel de telefoon heel dichtbij houdt of een slechte houding aanneemt als ze op de telefoon iets kijkt. Dat willen we niet. Dan liever gewoon op een stoel zitten, of staan, en naar tv kijken. Maar tv kijkt ze eigenlijk alleen in het weekend in de ochtend, als ze al wakker is, met één van ons en de rest van het huis nog in diepe ruste is. Dan kunnen wij ook even een half uurtje rustig wakker worden. 
 
Terug
Bovenaan