Tablet

Mijn zoontje (nu 22 maanden) heeft alleen een keer onder begeleiding op mijn tablet een spelletje gespeeld, maar dat vond hij al snel niet zo interessant. We laten hem meestal op een van onze mobiele telefoons of de tablet filmpjes kijken als dat gebeurt (vaak tijdens het koken, anders wil hij per se aan alle knopjes van het fornuis draaien of schakelt hij de oven vroegtijdig uit ofzo, haha). Dan zetten we hem in de box en de telefoon/tablet op een afstandje zodat hij er niet bij kan neer, of andersom: de telefoon/tablet in de box en hem erbuiten, zodat hij ook niet te dicht op het scherm kan zitten, maar vooral zodat hij niet per ongeluk het filmpje afzet en vervolgens chagrijnig is dat zijn filmpje het niet meer doet - of zelfs per ongeluk instellingen verandert waarvan wij niet wisten dat onze toestellen ze hadden en geen idee hebben hoe we dat weer ongedaan krijgen, haha. Wat we ook wel eens doen is een van onze computerschermen aan met youtube, en hem dan in de grote gaming chair van mijn man zetten (die heeft wel leuningen aan de zijkant en makkelijk schoon te maken bekleding, mijn bureaustoel niet, dus dat voelt wat minder veilig). Een tv hebben we niet, dus dat is hier geen optie. Als we vinden dat hij genoeg gekeken heeft, dan gaan de toestellen weg/beeldschermen uit en laten we hem het toestel/filmpje uitzwaaien, dan snapt hij dat het weg is daarna. 
 
Mijn neefje van 4 heeft nu een eigen tablet. Hij gebruikt hem voornamelijk voor het kijken van YouTube filmpjes, hier kan hij enorm zoet mee zijn.Hij mag dan wel max een paar uurtjes verdeeld over een dag kijken. Misschien heb je wat aan dit lijstje over het aanschaffen van een tablet voor (hele kleine) kinderen.
 
Terug
Bovenaan