tabletjes tegen stuwing

Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn met ervaring met tabletjes om de borstvoeding niet op gang te brengen?
Deze zwangerschap ga ik flesvoeding geven, de borstvoeding is bij mijn oudste twee kids niet gelukt. Ondanks allerlei pogingen kwam er geen druppel!
Wel had ik forse stuwing (koorts een paar dagen en 4 weken lang pijnlijke borsten). De vk gaf mij de tip om met medicatie te beginnen na de bevalling. Nu hoor ik dat het ook forse bijwerkingen heeft,Iemand ervaring?
groet, jessica

Geen idee, maar een vriendin van mij zegt dat ze er heel flauw van werd en duizelig stond op haar benen maar dit was al na de kraamtijd.
Misschien als je lekker in je kraambed ligt en rust heb dat het wel meevalt?
Zij zei dat ze wel medicijnen had gekregen ook weer tegen die bijwerkingen en dat het daarna goed was gegaan.

(ze kan best klagen dus weet ook niet helemaal of het op waarheid gebaseerd is)

Liefs Marina

Mijn moeder heeft ze vroeger gehad toen ze van mij bevallen is... en had nergens lst van...
Heb laatst mijn vk er wel naar gevraagd... maar die zegt het liever niet te gebruiken omdat de stuwing dan naar een paar dagen alsnog op gang komt..

gewoon een goede strakke bh dragen en proberen te koelen schijnt volgens hem het beste te werken...

merk het straks na de bevalling wel....

Liefs

Hoi Jessica,

Waarschijnlijk gaat dit over het medicijn Dostinex? Deze lactatieremmer kan idd behoorlijke bijwerkingen hebben; dit is een link naar de patiëntenbijsluiter ervan: http://www.consumed.nl/bijsluiters/1703/Dostinex .
Wat je zou kunnen overwegen is om saliethee te gaan drinken. Salie is een kruid dat de melkproductie remt. Als je op www.borstvoedingsforum.nl zoekt op salie, kom je vast meer informatie tegen.

Je schrijft, dat je na je eerdere bevallingen behoorlijk last hebt gehad van stuwing. Er was dus melkproductie, alleen lukt het vervolgens niet om de borst effectief leeg te krijgen. Vaak heeft dit te maken met het aanleggen. Wanneer dit niet goed gaat, wordt de borst niet goed gestimuleerd en zal de melkstroom ook niet goed op gang komen. Daarnaast kan een baby die niet goed is aangelegd, de borst niet efficiënt leeg drinken. Alles staat of valt dus met de basisprincipes van het geven van borstvoeding: goed aanleggen (geen pijn, geen kloofjes en zonder gebruik van tepelhoedjes), vaak genoeg voeden, lang genoeg laten drinken.
Tijdens de informatiebijeenkomsten over borstvoeding die in heel Nederland worden georganiseerd door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk (www.borstvoedingnatuurlijk.nl) en Borstvoedingorganisatie LLL (www.lalecheleague.nl) wordt uitgebreid ingegaan o.a. de werking van de borst en het belang van goed aanleggen. Die informatie kan bijdragen aan een goede start met borstvoeding. Vaak geeft die informatie ook inzicht in de daadwerkelijke oorzaak van een eerder borstvoedingsprobleem (het beruchte aha-moment) en mogelijke oplossingen.

In ieder geval succes met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling gewenst!

Hoi,

Ik heb ze van de week genomen, omdat ik geen borstvoeding kan geven. Onze Tim is dinsdag geboren en ik heb tot nu toe nog geen last van stuwing gehad. Ik ben er blij mee dus! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Heb het bij de eerste ook gehad, die tabletten en toen ook geen bijwerkingen gehad.

Gr Ingrid

Ik heb het hier een tijdje geleden nagevraagd bij de ha en die schrijven ze hier niet voor.
Een duidelijke reden werd mij eigenlijk niet gegeven, maar het kwam erop neer als je geen bv geeft gaat er ook niets gestimuleerd worden en moet je die stuwing maar even voor lief nemen want het duurt maar een dag of 3.....!!!!!!!!!!!

gr louise

Toevallig heb ik dit vd week met mijn Vk besproken! Zij zei dat ze het wel voorschrijven maar dat de bijwerkingen hele erge hoofdpijn en duizeligheid zijn! Ik had gelijk zoiets dan maar ff doorbijten! Kep geen zin om in de kraamweek ook dat nog te hebben! Bespreek t anders ff met je Vk.

Gr. Tamjo

Terug
Bovenaan