tabletjes tegen stuwing

Hoi,
Ik ken ze niet, ga ook weer bv geven.
Wat wel helpt als je borsten warm zijn of ontstoken aanvoelen, is kwark erop smeren als een masker, werkt echt super, ik heb het zelf gebruikt bij borstonsteking (advies van de vrouw van de gyn,,haha)
Succes ermee

Volgens mij moet je als je geen bv wil geven geen kwark en kool en warmte doen (wat wel heeeeeel goed helpt bij borstonsteking) omdat dat juist de doorvoer stimuleert.
Ik heb wel gehoord over koelen, en strakke BH's.
Zou denk ik zelf die tabletjes niet nemen maar de stuwing, hoe vervelend ook voor lief nemen. die bijwerkingen lijken me helemaal beroerd.

Dames hier bijwerkingen die bekend zijn, je moet wel weten dat de kans op bijwerkingen bij iedereen anders is en soms helemaal niet voorkomt:

Dostinex: Preventie lactatie: bij circa 14% zijn bijwerkingen gemeld, meestal licht tot matig van ernst: meest frequent duizeligheid/vertigo, hoofdpijn, misselijkheid en buikpijn. Voorts zijn hartkloppingen, epigastralgie, slaperigheid, neusbloeding of voorbijgaande hemianopsie gemeld. Regelmatig komt voor dat gedurende de eerste 3–4 dagen post partum bloeddrukdaling (> 20 mm Hg systolisch en > 10 mm Hg diastolisch) optreedt.

Onderdrukken lactatie: bij circa 14% zijn lichte tot matige bijwerkingen gemeld: meest frequent: duizeligheid/vertigo, hoofdpijn, misselijkheid, slaperigheid, buikpijn. Voorts zijn braken, syncope, asthenie en opvliegers gemeld.

De echte eerst indicatie voor Dostinex is het klein houden van een hypofyse tumor en daar worden zelfs hogere doseringen gebruikt.

Je moet denk ik zelf overwegen of je ze neemt of niet. Ik vind het flauw als een huisarts of VK deze niet wil voorschrijven.

succes

Ik ben 11 feb bevallen en heb dostinex gebruikt.
Ik heb geen last gehad van bijwerkingen en totaal geen stuwing gehad.
Lees van andere medicatie maar eens de bijsluiter, dan durf je nooit meer iets te slikken......

Succes

Hoi dames,
bedankt voor jullie adviezen.
ik denk ze toch maar te gaan gebruiken,
stuwing is bij mij 3 weken en een dag of 4 koorts. Ik neem de gok van 14 procent bijwerkingen!
Vorige keer veel getobt (samen met lactatiekundige en kraamverzorgster) Nu wil ik gewoon genieten van mijn kraamweek!
groet, jessica

P.S Veeeeeeeel voorweeen, misschien toch een februaribaby?

Terug
Bovenaan