Tactische opmerkingen - maar niet heus!

Hoi!

Hoewel ik er zelf dit keer niet zoveel mee te maken heb gehad, ben ik heel erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen met mensen die soms de gekste dingen tegen je zeggen.

Zo krijg ik nog weleens te horen dat ik zo dik ben. Dan denk ik, ik ben niet dik, ik ben zwanger! Nu zit ik niet zo erg met deze opmerking, enerzijds omdat ik weet dat het woord dik door hele bevolkingsgroepen gebruikt wordt om iets over je zwangere buik te zeggen, en anderzijds omdat ik inderdaad een erg grote buik heb gekregen. Rond mijn vorige zwangerschap heb ik wel af en toe kwetsende of gewoon rare dingen te horen gekregen.

Na mijn vorige zwangerschap bleef ik bijvoorbeeld nog heel lang een forse buik houden. Behalve iemand die maar bleef doordrammen of ik toch echt niet zwanger was terwijl ik toch duidelijk ontkend had, presteerde iemand anders het vol ongeloof te beweren dat mijn zoontje in de kinderwagen toch onmogelijk van mij kon zijn, want ik was tenslotte hoog(!)zwanger!
Wat ik ook altijd raar heb gevonden is dat men denkt dat als iemand zwanger is, je vast wel uitgebreid aan haar buik zult mogen voelen. Hoezo? Is mijn zwangere buik nu ineens publiek bezit dan? Helemaal als het vreemden zijn, dan zijn het gewoonweg ongewenste intimiteiten!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Groetjes,
Tess

hoi Tess
je bent niet de enige hoor.
ik nu zwanger van de 2de en heb dus geen grote buik maar een kleine en had dat met de eerste ook moet morgen ook weer een extra groei echo laten maken.
Ik krijg dus vaak te horen hoelang moet je nog?
als ik dan zeg 4 weken zeggen ze: Goh wat een klein buikje.
mijn reactie geirriteerd omdat ik het zo vaak hoor:Ja dat weet ik zelf ook wel hoor.!
En over aan je buik voelen daar kan ik mij echt helemaal groen en blauw aan ergeren als iemand dat doet zeg ik ook van wil je dat laten!!!!!!
Heb nog getwijfeld om zo ´n t shirt van super mom te kopen met
DO NOT TOUCH en dan een hand met een kruis erdoor voorop, maar ik zag ze pas een week terug en vond het dan zonde nog te kopen maar echt heel stoer zijn ze.
En zo kan ik nog wel even doorgaan met ergenissen.
nou hele fijne zwangerschap gewenst
groetjes mas

Bij mij valt het gelukkig wel mee. Mijn buik wordt niet gezien als publiekelijk bezit. Geen ongewenste aanrakingen hier gelukkig. Misschien durven ze het wel niet bij mij. Straal ik het al uit dat ze het niet moeten wagen om aan mijn buik te zitten.

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik wel vaak te horen dat ik wel "zwaar" was. Ik draag mijn buik helemaal naar voren (zowel vorige zwangerschap als nu). En ik heb van mezelf niet bepaald maatje 36, dus dat helpt ook wel enigszins mee. Qua gewicht kom ik maar weinig aan (vorige keer 7.5 kg totaal en deze keer tot nu toe 6 kg), dus dat vond ik ook erg vervelend om iedere keer te horen. Ik voelde me ook niet geroepen om daar iedere keer netjes en vriendelijk op te reageren. Iedereen draagt nu eenmaal anders en er zit toch een hele baby in, dan is het toch logisch dat je een flinke buik hebt als alles naar voren zit....

Gelukkig nu minder frustraties qua dat betreft. Maar vervelend is het zeker.

Groetjes,
Susan

Hoi meiden,

Bij mij een wat vreemde opmerking laatst:

Waren op de verjaardag van mn schoonvader. Zit daar een man, en die is een beetje de kluts kwijt (heeft infarct gehad). Op iedere verjaardag roept ie dat hij moedermelk wil, ipv koffie (oke, klinkt wel grappig). Nu vroeg hij het weer, en wat roept mn schoonvader keihard door zn woonkamer heen: Moedermelk?? Dan moet je bij Kitty zijn....

Haha....grappig. Nu komt het bij mij ook niet echt grappig over, omdat ik m niet zo erg graag mag, maar toch. Dat zeg je toch niet? Mn man vond het trouwens ook niet echt grappig.

Verder dat ongewenst aanraken heb ik ook wel eens gehad. Maar over het algemeen gaat het wel.

Krijg wel eens de opmerkingen dat ik een enorme toeter heb. Maar ja...wat wil je...ik draag die buik helemaal naar voren, en ik ben zelf niet dikker geworden (was ook niet echt dit). Ik vind dit ook niet echt kwetsend ofzo. Ben nu eenmaal zwanger.

Groetjes, Kitty

Nog 3,5 week! Of bijna 6

Erg hè? DAt 'iedereen'   zich er mee moet bemoeien, of aan je moet zitten. Mijn man rookte (tot drie weken terug, en misschien volgende week wel weer, hihi), en echt IEDERE keer als ik sigaretten meenam voor hem, was er wel iemand (vaak van die oude dames) die meende te moeten zeggen dat dat heeeeeeel slecht was 'in mijn toestand'. Negen van de tien keer zelf met een pakje in de hand. Merkte dan maar fijntjes op dat het voor hen ook niet echt het allergezondste was! En waar ik me enorm aan kan irriteren, is al die mensen die je met boodschappen zien sjouwen en roepen dat dat eigenlijk niet mag. Vorige week heb ik uit frustratie m'n volle tas voor een meneer z'n voeten gegooid, en gezegd 'daar staat mijn auto'. Nou.....mooi dat 'ie niet van plan was het te brengen. Zeg dan ook niets!! Tegen ongewenst aan je buik zitten heb ik een tegengif, ik zit gewoon aan iets van hen. Als ze dan raar kijken zeg ik dat ik gewoon even wilde voelen, net als zij. Vaak realiseren mensen zich dan pas dat het best raar is wat ze doen. Moet wel zeggen, heb vast ook een wat 'afwerende' blik, want het gebeurt me niet heel erg vaak...

hoi meloveub-40
wat een ontzettende gave actie van jou met die boodschappentas  en dat aan iemand terug zitten vind ik ook goed bedacht.
Ik moet altijd oppassen wat ik zeg heb een dochtertje van 5 jaar en die zegt dan altijd mam dat is toch niet netjes en dan zeg ik wat die mensen doen of zeggen ook niet.
mijn grootste ergenis:
IS DIT JE TWEEDE? wijzend naar mijn   buik. zeg ik ja en?
wat een leeftijds verschil zeggen de meesten dan, ik zeg dan nou en moet ik toch zelf weten.
bah wat kunnen mensen zich toch bemoeien laat ze eerst naar zichzelf kijken.
groetjes

Hoi Hoi, wat herkenbaar allemaal zeg.
Ik ben qua buik ook gigantisch gegroeid en ben nu 10 kilo aangekomen (maar niet op de rest van mijn lichaam).Nou dat kan niet zegt men dan......nou ja, kan het toch zelf beter weten dacht ik zo.
Ook vragen zoveel mensen....hoe lang moet je nog ...'nog 6 weken'....ZIJN HET ER GEEN TWEE???? .....van die opmerking wordt ik ook wel heel moe. Een te kleine buik is niet goed, maar groot ook niet. Mijn kindje is wel wat groter en ik heb veel vruchtwater.....mensen kunnen je zo onzeker maken. Het lulligste vond ik nog wel dat iemand zei: dan moet je nu ook niet zo veel snoepen.....Ik raak niet eens snoep aan, heb al zo'n last van zuurbranden.....waar bemoeid men zich mee. Ook het aanraken aan mijn buik ben ik ook zeker niet blij mee, maar ik blijf er wat van zeggen hoor.

pfff.....aardige frustratie hahaha, verder gaat het helemaal top!!! vandaag mijn eerste dagje verlof!!!!

Zijn het er geen twee? Tja, ik vind die opmerking niet erg, maar er om lachen kan ik ook niet, hoor hem bijna dagelijks. En zo groot is mijn buik ook weer niet.

Wat ik wel vervelend vind is dat mijn schoonmoeder me steeds begroet met dikkerdje. Ik wil er wel wat van zeggen, maar een scherpe opmerking terug wordt niet gewaardeerd en ik wil de redelijk goede relatie met haar niet op het spel zetten (ze is zelf heel dik geweest).

Die over die boodschappen vind ik geweldig. Vertelde het aan mijn man, die zei dat hij die boodschappen na zo'n opmerking echt wel naar je auto gebracht zou hebben ;-)

Terug
Bovenaan