Talke

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik had in een andere topic gerageerd op wat je schreef (in ''pfff de laatste loodjes zijn echt zwaar'')
Dit staat er:

Hoi Talke

Ja dat plassen is inderdaad ook een drama
hahah! Ik ken het, we woonden tot voor kort in een apartement en had
het toilet om de hoek van de slaapkamer en vond het toen nog niet zo
erg, was zo bij het toilet als het nodig was. Maar nu hebben we een
huis gekocht, en als het gaat om snachts naar het toilet moeten lijkt
het wel een kasteel. Pffff moet helemaal naar beneden naar de
achterkant van het huis want daar zit de badkamer en we hebben geen
toilet boven. Even wennen dus! hahaha!

Maar uh, hoe is het nu
met je? Heb je een aantal keren gesproken over onderwerpen als gezeur
met het werk en over de bekkeninstabiliteit.

Liefs Antoinet

Was even benieuwd hoe het nu gaat met alles :)

Liefs Antoinet

Hoi,

Aha jullie hebben een nieuw huis gekocht. Met heel onhandig de WC beneden haha. We hebben vorig jaar de badkamer verbouwd en toen daar een wc in laten plaatsen dus ik heb het wel heel luxe.

De laatste loodjes zijn inderdaad echt zwaar ja. Maar je weet dat je er doorheen moet. Ik heb last van vocht in mijn handen voeten en knieën, het lijkt er op dat de ischias (die bekkeninstabiliteit) weer erger aan het worden is, maar goed ik ben dus nu bijna 20 kilo bijgekomen haha mijn lichaampje kan dat allemaal niet aan. Soms ben ik gewoon heel moe overdag. Het lijkt wel of dat om en om is. De ene dag voel ik me goed en de andere ben ik niet vooruit te branden.............alles voor het goede doel en het belangrijkste is, met ons beebje gaat het goed.

En jij? hoe gaat het daar? behalve de hinderlijke plasescapades in de nacht? kun je nog goed slapen? alles klaar voor het grote moment? ik moet mijn ziekenhuistasje eens gaan klaarzetten. Voor de rest ben ik redelijk bij. Dacht ik zo, nog een paar adresjes op de enveloppen. Gisteren nog even een lading babyspullen zoals luiers, lotiondoekjes en zalfjes gehaald, zo leuk om te doen.

Spreek je snel weer
kus kus
talke

Hoooi

Nou fijn om te horen dat het met de baby goed gaat zeg! Dat is tenslotte ook het allerbelangrijkst. Ik ken het precies wat je schrijft over goede en slechte dagen, heb het precies zo. En het zal ook allemaal we zo horen haha!. Van mn bekken heb ik nu ook wel veel meer last, vooral snachts, want je slaapt toch op je zij en dat drukt gewoon hel erg door dus je moet regelmatig omdraaien en dat word natuurlijk steeds lastiger naarmate je buik dikker word!
Maar 20 kilo aangekomen ja? Dat is best veel joh, en er word inderdaad ook maar gewoon van je verwacht dat je het allemaal maar meesleept. Ja de laatste loodjes zijn zwaar!
Ik ben nu 12 kilo aangekomen, nog best netjes dus..
Ga je nog vaak naar de fysio dan? Ik nu 1x in de week, de ene week voor mn bekken en onderrug, de andere mn schouders en bovenrug. Heerlijk, dat zijn echt de uurtjes waar ik naar uit kijk iedere week weer! Voel me dag zelf na de behandeling altijd lamlendig en moe, maar   de volgende dagen voel ik me dan vaak echt kiplekker!
Dus je gaat je koffertje ook al klaar zetten? Ik heb hem al staan. Ben voor een paar weken terug nog opgenomen geweest in het ziekenhuis dus die had ik al staan met mn eigen spullen erin, afgelopen wek heb ik ze gewassen en heb alle babykleertjes enzo gewassen en dat er ook maar gelijk bij ingedaan dus mijn koffertje staat ook al.
Ik heb ook zo'n gevoel dat ik hem eerder nodig ga hebben dan gepland staat. Komt door meerdere dingen.
De baby is al (vanaf 29 weken, bijna 30 weken) helemaal ingedaald en dat is best vroeg. Nu heb ik ook al een paar dagen echt stevige voorweeen en ze komen eigenlijk steeds vaker. Ook heb ik het idee dat ik de slijmprop afgelopen week verloren ben.
Het zou vroeg zijn als ik inderdaad 32 weken zwanger ben zoals we denken, maar het kan maar zo zijn dat we 2 weken verder zijn. Dat is uit alle echo's nog gekomen (behalve de eerste) en vorige week heb ik nog en echo gehad en toen kwamen we al 33 weken. Nu zeggen ze dat het kan dordat het kindje gewoon groot is, maar de rest van m ''kwalen'' (voor zover je voorweeen en indalen kalen kunt noemen want zo noem ik het zelg eigenlijk nooit, ind het niet zo erg eerlijk gezegd haha) past toch meer bij 34 weken dan dat ik nu 32 weken zwanger zou zijn.
Goed, in ieder geval, als het kindje komt dan komt het en van mij   mag het want alles is klaar.
Hoever ben jij nu precies? En merk je al wat van dat het eind begint te komen?
Heb jij alles ook al helemaal in orde? Leuk he om met het kamertje en de babywas enzo bezig te zijn? Vind ik wel hoor, best jammer eigenlijk dat alles al klaar is haha.. Maar goed.
Ik ga er nu maar eens een eind aan breien! Het is een behoorlijk lang verhaal geworden al!

Spreek je snel weer

Kus Antoinet

Dag meissie,

Dus je kent het de goede en de slechte dagen. Nou hier gaan we nog even voort vandaag heb ik een goede dag ben benieuwd hoe het morgen gaat maar goed ik denk dan vandaag steek ik lekker in mijn zak toch?

20 kilo is inderdaad veel gemiddeld is zo en 12 tot 15 kilo? Tja nu is het zo dat mijn lichaam het afgelopen jaar geen rust heeft gekend. Ik was vorig jaar september zwanger dat ging die heb ik moeten afbreken 9 februari en begin april was ik weer zwanger, ik denk dat ik daarom ook last heb van ischias.

Ik ga niet meer naar de fysio, jammergenoeg. Je krijgt maar zoveel vergoed helaas heb ik dat al verbruikt. Ik kan me op zich goed helpen maar je merkt gewoon dat het wel door de extra kilos weer belast wordt. Dat hat ik trouwens ook de dag van fysio voelde ik me slecht soms de dag erna ook maar daar ging het super. Er werd gemasseerd en een soort app. wat ze ook bij de echo gebruiken maar dan worden de golven omgezet naar geluidsgolven ipv beeld. Het hielp mij goed en uiteraard de bewegingen en oefeningen dan.

Ik ben al wel wat spulletjes voor het koffertje (ach wordt toch een tas) klaar aan het zetten. Maar ik moet de babykleertjes nog wassen. Als ik boodschappen moet doen moet ik even denken aan neutraal wasmiddel, ben ik steeds vergeten dus wassen moet ik nog, ik heb dat dus nog te doen. Ik verwacht dat ik dat vrijdag ga doen.

Mijn beebs is ook ingedaald vanaf ongeveer 32 weken (ik ben a.s. vrijdag 35 weken) maar ik heb gelukkig nog geen last van voorweeën of harde buiken. Ik loop eigenlijk ok maar een dag of 4 voor op schema, dus dat is anders als bij jou. Als je kindje nu geboren wordt is het natuurlijk nog vroeg maar dan kunnen ze je beebje heel goed begeleiden hoor, ik denk dat dat best een geruststelling is.

Ik zou verder zo denken dat ik alles in orde heb. Aanstaande zaterdag dan ben ik dus 35 weken en 1 dag, gaan we met mijn nichtje van 7 naar de Efteling Cinderella (je weet wel met Do), moet zeggen ik vind het best akelig om een hele dag op pad te zijn, stel je toch eens voor. Tja natuurlijk moet je niet binnen blijven zitten maar, je snapt wel wat ik bedoel.

OF ik verder merk dat het einde nadert? nee, behalve dus wat extra kwaaltjes, verder niets. Al houd ik er wel rekening mee dat ik wat meer activiteit daar beneden zal krijgen naarmate de weken vorderen.

Nou dat was het effes van deze kant.

kus kus
talke

Hoooi..

Nou het is weer eens zover, kan niet slapen.. pfff
Dus dan maar weer eventjes het internet op he!
De baby is erg druk, heb er sowieso altijd op dinsdagavond last van. Ronald en ik gaan naar zwangerschapsgym (cursus voor twee) en dat is altijd op dinsdagavond. Je bent dan echt bezig met de baby en je buik en daar word de baby echt ontzettend druk van. Ook de tijden zijn vreselijk, van 9 tot 10! Normaal ga ik wel op tijd naar bed, en voordat we weggaan ben ik ook altijd al moe en verlang ik naar mn bedje, maar als we dan terug zijn (tegen half 11) ben ik weer klaar wakker! Het is echt wel een beetje laat maar goed, er is altijd een groep die pech heeft bij zulke cursussen en toevallig zit ik in de groep die nog laat het huis uit moet. Maar goed, de cursus is wel leuk.

Wat naar dat je niet meer naar fysio gaat doordat het niet meer vergoed word door de verzekering. Ik vind dat ze dat echt moeten veranderen, helmaal voor zwangere vrouwen.
Ik heb mijn fysiotherapie aanvullend verzekerd dus ik ga gewoon elke week, soms sla ik eens over om te zien of het gaat zonder behandelingen, en als het dan niet gaat geef ik een belletje en kan ik zo weer terecht. Dat is wel een voordeel.
Ik moet zeggen dat ik ook niet zonder zou kunnen denk ik..
Ze moeten er echt wat aan gaan doen, want zonder fysio is het echt te zwaar!
Wel fijn dat je zo'n goeie dag hebt vandaag, die heb je inderdaad maar mooi weer in de pocket of niet dan! Mag ook wel eens een keer :D

Ik heb in andere topics gelezen dat je vorige zwngerschap heel naar is verlopen, ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat dat behoorlijk wat van je lichaam (en natuurlijk ook van je geest) heeft gevergd, en ik geloof ook wel dat je daardoor nu extra last van je bekken hebt.

Heb zelf in januari een miskraam gehad, we waren 13 weken zwanger van een tweeling, en ging toen al 2x in de week naar fysio omdat de druk op mijn bekken direct al ontzettend groot was (ben klein, en smal, en dan ineens een tweeling!)
Na de miskraam ben ik niet meer gegaan, zat slecht in mn vel en voelde me onwijs klote en voelde gewoon geen pijn meer in mn bekken. Het was er wel, maar ik deed er niets mee.
Ik werd wel al snel weer zwanger en daardoor heb ik er nu ook erg veel last van, dus ik geloof echt wel dat je vorige zwangerschap er zeker wat mee te maken hebben.

Las ik van jou, in een topic met Mama van MD en Randy25, dat jullie jullie eerste kindje erbij zetten op het geboortekaartje? Ik geloof het wel of niet? Wou nog even zeggen dat ik dat heel mooi vind. Veel mensen doen dat niet, maar dat vind ik altijd zo ''raar'' het is toch wel je eerste kindje en het hoort er gewoon bij. Heel mooi dat jullie er ook zo over denken, ik snap ook niet dat sommige mensen dat niet zo kunnen zien maar goed.. iedereen heeft zijn/haar eigen manier van dingen doen..

De was moet je dus nog doen? Leuk hoor! Alle kleertjes weer vast houden, opvouwen, weer uitvouwen, in de kastjes pakken, heerlijk! Lekker tutten en wegdromen.. Geniet er lekker van!

Het voelt inderdaad wel goed dat als er nu iets mocht gebeuren, dat de baby word geboren, dat de overlevingskans gewoon bijna 100% is. Geeft een heel fijn gevoel, alsof het wat onrust wegneemt. Maar dat zal je dus wel kennen :)
Mochten we nu gaan bevallen kunnen we in het ziekenhuis n de buurt blijven, en hoeven we niet meer naar een speciaal ziekenhuis! Voor ons zou het Zwolle worden, nou, ik geloof best dat ze dar hel goed voor jou en je kindje zorgen maar lat me maar lekker in mn eigen omgeving zijn, zal jij ook hebben denk ik, liever in de buurt van familie en vrienden!

Nou dat was weer een heel verhaal zeg.. ben ook zo'n kwartier verder nu haha, ik ga maar eens weer proberen te slapen!
We spreken elkaar wel weer! :)

oh ja nog even iets:

Veel plezier zaterdag! Heb van vrienden/kennissen gehoord dat het zeker de moeite waard is, dus doe de dagen ervoor rustig aan, haal je niet te veel op je hals en rust goed uit, dan kun je het zaterdag vast een stuk beter volhouden!
Snap inderdaad wat je bedoeld met lang van huis weg, heb er zelf ook altijd een beetje tegenstrijdige gevoelens bij, maar een beetje ontspanning is natuurlijk ook wel goed voor je!

Dus, vermaak je! En ik hoor wel hoe het geweest is :)

Liefs Antoinet

Hoi meid,

Vervelend he dat niet kunnen slapen. Ik heb er ook best veel last van nu.

Jouw zwangerschapsgym is best laat inderdaad op de avond. Ik doe Yoga dat is echt heel fijn. Het begint om 20.15uur en dat is een fijn tijdstip heb je op je gemak kunnen koken en opruimen en nog een beetje tijd voor jezelf en als je terugkomt heb je ook nog wat aan je avond.
Moet altijd wel lachen als ik mijn   beebje onder de les voel. Eigenlijk heb je gelijk wat de fysio betreft.   Ik ben uitgebreid aanvullend verzekerd maar dan toch maar een vergoeding van 11 keer, dat te bedenken dat ik voor mijn zwangerschap bijna nooit bij de dokter kwam dus de afgelopen jaren hebben ze alleen maar aan mij verdiend.

Ik heb inderdaad mijn vorige zwangerschap moeten afbreken bij 23 weken in februari, ons kindje had trisomie 9 een extra deling van chromosoom 9 en was buiten de baarmoeder niet levensvatbaar. Dat valt je wel koud op je dak. Gelukkig hebben we veel kunnen praten en ben ik bij een natuurgeneeskundige die mij ontzettend goed helpt. Een nieuwe zwangerschap zorgt er ook voor dat je het allemaal een plekje kunt geven. Het is een pleister op de wonden. Vooral aan het begin toen ik zwanger was voor de tweede keer had ik zoiets van eigenlijk moest ik nu 30 weken zijn in plaats van zoveel. Maar nadat de uitgerekende datum (9 juni) was gepasseerd ging het wat beter.

Zo jij hebt ook wat op je bordje gehad, vreselijk om je kindjes te verliezen bij 13 weken zwangerschap, dat is toch ook niet niks, heb je dat een plekje kunnen geven?

De naam van ons kindje betekent in het Balinees tweede kind (we zijn op Bali getrouwd), in een gedichtje komt inderdaad iets voorbij van Muisje* (we hadden muisje als koosnaampje voor haar, die naam hebben we na de geboorte niet meer veranderd) ook de bedankjes zijn in de vorm van een doosje met muisjes erop. Ze hoort er gewoon bij voor ons.

Nou de was ga ik waarschijnlijk morgen doen, het begint er nou toch echt op aan te gaan.

Spreek je verder wel weer
Groetjes
talke

Oo ja en ik ben erg benieuwd naar Cinderella, all goede kritieken dus dat belooft wat.

kus kus

Terug
Bovenaan