Tammy!

Hee Zuus, hoe staan de zaken bij jou?? Zijn die verdraaide duivels nog in aantocht of had je misschien (ook) een innestelingsbloeding? Hoop dat laatste voor je hoor!! Ben nu een stuk rustiger dan de afgelopen week. Dat komt idd door die hoge temp vanochtend. Het is nl. zo dat je temp zo'n 2 dagen na je eisprong een paar tiende stijgt. Als je zwanger bent blijft ie hoog, anders is ie op de dag dat je ongi wordt 's ochtends weer zoals voor je ovu. Maw toen mijn temp vanochtend dus nog hoog was betekent het iig dat ik vandaag niet ongi word! Scheelt weer een hoop stress. Nu nog even morgenochtend afwachten en als ie dan nog hoog is ga ik testen ter bevestiging zeg maar. Maar heb nu toch wel heel goede hoop hoor. Ik hoop dat jij de moed nog niet hebt opgegeven, zolang die RD er nog niet echt zijn, kan het nog alle kanten op.

O ja, tempen doe je vanaf de eerste dag van je cyclus (dus 1e ongi dag), altijd 's ochtends op (ongeveer) hetzelfde tijdstip, voor het opstaan en liefst rectaal. Dan weet je wat de lage tempen kunnen zijn (bij mij varieert dat van 36,5 tot 36,8). Dit is pas mijn 2e tempmaand en toen begon ik trouwens op dag 8, omdat ik de maand ervoor pas op dag 21 mijn verhoogde temp ontdekte. Deze maand op dag 20 dus dwz op dag 18   (ongeveer) eisprong (cyclus nu van 28 dagen).

Die eerste tempmaand had ik ook ovutesten gebruikt, maar dat hielp niet erg, want mijn eisprong was pas 2 dagen na de vastgestelde LH-piek (dmv het tempen vastgesteld), terwijl in de bijlsuiter  staat dat je ei 24 tot 36 uur na de piek volgt. Na de dag vd piek hebben niet meer geklust (wel geprobeerd, maar manlief kreeg last van geïrriteerd gereedschap ), dus niet zwanger.

Kortom: bij mij geeft de ovutest 2 dagen vóór en de verhoogde temp 2 dagen ná mijn ovu aan dat ie er was. Snappie? Dus de één voorspelt hem en de ander bevestigt hem. Vandaar dat ik iedereen wil adviseren ovu-testen te combineren met tempen want daarmee is al het giswerk de wereld uitgeholpen.

Ik hoop dat je het een beetje snapt, anders hoor ik het wel.

Succes ermee en ik duim weer (nog) voor je!

Liefs,

Tammy

Heej Tammy,
lees ff mn nieuwe discussie...
wat denk jij ervan?
is ook allemaal nog zo nieuw.
Hoop dat t bij jouw raak is meid!!ik duim door!
x ZuuS

Terug
Bovenaan