tampon

Volgens mij wordt het gebruik van tampons afgeraden omdat je kans op een infectie verhoogd is tijdens de zwangerschap (wat weer kan leiden tot een vroeggeboorte). Als het echt lastig wordt gebruik ik gewoon een goed ademend inlegkruisje (dus niet zo'n plastic achtig ding).
 
Waarom zou je geen strings mogen dragen Marleen?

Ik heb niet anders. Moet dus nog wat 'tenten' kopen voor na de bevalling. Denk niet dat een kraamverband in mijn stringetje past. Denk dat een string na de bevalling uberhaupt niet lekker zit...
 
Hoi anoniem,

Ik geloof niet dat het kwaad kan hoor. Gewoon gezond verstand gebruiken, en regelmatig verversen, lijkt mij gewoon oke.
Volgens mijn verloskundige is er trouwens ook helemaal niets op tegen om inlegkruisjes te gebruiken. Ik zou ook niet weten waarom dit kwaad zou kunnen. Je voelt je in elk geval een stuk frisser.
Succes!
Groetjes, Marjon
 
BIj de Hema hebben ze prima zwangerschapsonderbroeken en zwangerschapsstrings met badstoffen kruis. Dit zorgt er in ieder geval voor dat het niet zo erg "nat" wordt allemaal.
 
nee inlegkruisjes wordn zeker niet afgeraden.
het is juist goed, je kunt vaak verschionen dus dat kan geen kwaad, wel als je ze de hele dag laat zitten maar dat geldt hetzelfde al met je onderbroek. en je moet nog genoeg wassen.
ben trouwens beieuwd hoe die anoniem die absoluut gene inlegkruis mag dragen omdat het slecht is het strax gaat doen na de bevalling met vloeien? elke minuut een schone onderbroek? of gewoon 6 weken boven het tilet hangen? kun je je arts die het heeft afgraden dat navragen? ik ben benieuwd naar zijn/haar antwoord, want ene inlegkruis voor of na de bevalling maakt gen verschil!!
groetjes marja
 
Terug
Bovenaan