Tandarts, wat nu?

Hi Kirsten,

Het is mij ook nog steeds niet duidelijk hoe het nou zit met die rontgenstraling en verdoving: je leest en hoort tegenstrijdige berichten.

Ik heb zelf wel een foto laten maken en laten verdoven toen mijn kies getrokken moest worden. Het was geen optie om dit te laten wachten tot na de bevalling, dus ik stond als het ware met de rug tegen de muur. De foto moest gemaakt worden om te zien hoe de wortels ervoor lagen en of de tandarts het dus zelf kon of dat de kies weggesneden moest worden. Het laten trekken van een kies zonder verdoving zag ik uiteraard niet zitten.

Ik kreeg een loodschort om en de tandarts verzekerde mij dat het geen kwaad kon. Ik was toen > 20 weken zwanger.

Sterkte met de kiespijn.

Laura

Ik moest donderdag eigenlijk naar de tandarts maar heb hem net afgebeld en voor januari een afspraak gemaakt... Wil niet, heb er echt een hekel aan!!!

Omdat ik een aantal kroonbehandelingen moest ondergaan heb ik al vroeg tijdens mijn vorige zwangerschap aan de tandarts gevraagd of de behandeling gewoon kon doorgaan. Volgens hem was dat geen probleem en ook verdoving kon geen kwaad. Wel gebruikte hij een iets andere verdoving, maar een behandeling kan dus gewoon onder verdoving worden uitgevoerd.

Terug
Bovenaan