Tanden poetsen drama

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij hebben een hele makkelijke dochter van bijna 16 maanden maar tanden poetsen is bij ons een drama. We hebben een periode gehad van misschien een week dat ze het toeliet dat wij haar tanden poetsden maar dat was dus gauw over. We hebben van alles geprobeerd; andere tandenborstel/tandpasta, zelf laten doen, liedjes zingen, afleiding, zeg het maar. Ze duwt onze handen weg en draait dan ook haar hoofd weg dus we kunnen haast niks beginnen.. herkenbaar? En heeft iemand tips?</p>
 
Onze tandarts gaf de tip om een paar keer voor de spiegel te poetsen, zodat ze kan zien wat er precies gebeurd. Dit hebben wij een gedaan, en sinds dien gaat het stukken beter! 
 
Tja gewoon ff in de houdgreep en doorzetten. Na 3 dagen accepteert ze dat wel hoor. Klinkt zielig, maar sommige dingen moeten gewoon. Even doorpakken.
Mijn dochter heeft ook periodes gehad dat ze het vreselijk vond. Nu is ze 2.5 jaar en ze weet gewoon dat het moet en ze vindt het nu prima. En ze mag nadat ik gepoetst heb, altijd nog even zelf poetsen.
 
Tja gewoon ff in de houdgreep en doorzetten. Na 3 dagen accepteert ze dat wel hoor. Klinkt zielig, maar sommige dingen moeten gewoon. Even doorpakken.
Mijn dochter heeft ook periodes gehad dat ze het vreselijk vond. Nu is ze 2.5 jaar en ze weet gewoon dat het moet en ze vindt het nu prima. En ze mag nadat ik gepoetst heb, altijd nog even zelf poetsen.
 
Was bij ons in periodes ook drama. Je probeert het leuk te houden met een liedje maar als hij het echt niet toelaat dan maar even in een houdgreep. De tranen waren snel over. Inmiddels is hij 2 en vindt hij tandenpoetsen helemaal leuk
 
We hebben een tandenborstel dat verschillende lichtjes heeft. Ideaal, aangezien ze fan is van mooie kleurtjes en lampen. Wij hebben ook dagen dat ze soms echt niet wil. Dra-ma. Dan halen wij onze schouder op. Morgen weer een nieuwe dag. 
 
Bij onze dochter (14 maanden) was dit eerst ook drama, maar nu laat ik haar mijn tanden ''poetsen'' met mijn borstel en ik tergelijk haar tandjes. Ze vind het zo leuk om met mijn borstel bij mij te poetsen dat ze het niet erg vind dat ik het ook bij haar doe.
 
Terug
Bovenaan