Tanden poetsen drama

Wij hebben ook een tijdje gehad dat ze dan onze tanden mocht poetsen met onze borstel terwijl wij die van haar deden. Helaas was dat op den duur ook geen optie meer ? Nu poetsen we vaak samen; dochter met haar tandenborstel bij zichzelf en ik tegelijkertijd ook bij haar met nog een kindertandenborstel ? Dat werkt hier nu meestal erg goed (ze mag ook nog kiezen met welke kleur tandenborstel zij mag poetsen ?). De enkele keer dat ze niet wil zeg ik (heel gemeen) dat als ik niet mag poetsen, haar tanden pijn gaan doen, en dat ze dan geen blokjes kaas meer kan eten ? (ze is gek op kaas). Ze weet niet hoe snel ze dan stil moet gaan zitten met dr mond open ? Het blijft een beetje uitproberen wat werkt. Ik zou er niet een al te groot drama van maken. Probeer de tips die je hier hebt gekregen gewoon een week uit totdat je er een hebt die aanslaat. Tuurlijk is tandenpoetsen iets wat moet, maar het komt echt wel goed.
 
Bij onze dochter moet het snel dan accepteerd ze het. Wij poetsen ook bij ons zelf met haar tandenborstel en dan bij haar, dan vind ze t wel oké.
 
Wij gebruiken een vingertandenborstel, daardoor voelen we waar we zitten in haar mond. En is t makkelijker meebewegen... Als ze bijt is het wel naar :s. Hier heeft ze er ook een groot drama van gemaakt. Vooral zodra ze tandjes krijgt, komt dat weer terug. 
 
Terug
Bovenaan