Tanden poetsen na borstvoeding

Bedankt voor jullie ideeën dames. 
Bezig Bijtje: het gaat sinds een week heel goed met slapen, hij slaapt klokje rond. Dus niet op zoek naar tips over het slapen maar alleen over wel/niet poetsen na de borstvoeding. Ik vond de link die gebruiker doorstuurde heel verhelderend. Ik laat het voorlopig even zo. Hij krijgt buiten zijn fruit om verder niets met suikers, geen koekjes etc. Dus ik hoop dat goed poetsen voor de voeding voldoende is om alles van de dag weg te krijgen. Die suikers die er dan in de borstvoeding zouden zitten neem ik dan maar even voor lief voorlopig. Ik snap wat je bedoelt Anemoontje, dit is waarschijnlijk echt een 'borstvoedingsprobleem' omdat veel kinderen zo lekker slaperig of soezerig worden aan de borst. 
 
hoi!
Wij hebben hier een extreem slechte slaper van 18mnd. Ze krijgt elke avond een flesje voor het slapen gaan (kv, want ernstige kma) en in de nacht alleen water.
We hebben al die tijd niet gepoetst na de fles en ook niet met de nacht(melk) flessen. Willen we nu wel weer gaan doen na de fles. Wel poetsen we twee keer overdag.Het ging gewoon niet, en dan houdt het ook op. Daarnaast vindt ze poetsen ook verschrikkelijk en lukte het nog minder goed als ze ook nog eens moe was. Een struggle, want je wilt het zo graag goed doen. Ook hier eet ze amper suiker. Dat scheelt misschien nog iets..
 
Borstvoeding is in een (schone) mond niet cariogeen; het veroorzaakt dan dus geen gaatjes. Dat komt door de samenstelling, er zitten ook stoffen in die beschermend werken en doordat het achter in de mond komt en dus niet in aanraking met de tanden. 


Wel belangrijk om andere etensresten goed uit de mond te hebben voor de nacht, dus altijd goed poetsen. 


Mijn dochter wordt deze maand 2 en kreeg tot vorige maand nog nachtvoedingen. Nu valt ze aan de borst in slaap. Ik poets goed voor het voeden, maar daarna niet meer. 
 
Ik poets de tandjes ook nooit na de laatste BV, dochtertje is nu 13 mnd en komt sowieso ook nog snachts zeker wel een keer. Ik poets zo rond 19u en daarna dus nog BV en dan slapen. Ik poets dan wel ook altijd in de ochtend. Bij alle 3 mijn andere kids ook zo gedaan en er heeft er nog nooit 1 een gaatje gehad. Dus ik zou gewoon zo door blijven gaan.
 
Terug
Bovenaan