tanden poetsen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen: Tanden poetsen!
Alice heeft sinds kort 2 tandjes en ik probeer dan savonds ook voor het slapen even te poetsen maar ze heeft er (nu al) zo'n hekel aan! echt de lippen stijf op elkaar, tong naar buiten. Hoe doen jullie dat? en 1 keer of 2 keer op een dag? ben benieuwd.

Groetjes Alberdien

hoi
hier geef ik anouk eerst zelf de tandenborstel,ze steekt hem vanzelf in de mond en kauwt er dan op,zo komt er ook tandpasta in haar mond.als ze daar klaar mee is dan mag ik nog even poetsen.anders houd ze ook de lippen op mekaar en draait het hoofd weg en word ook nog wel eens kwaad.
gr petra

Hoi, Robbin heeft sinds hij 10 maanden is 8 tandjes, en wij poetsen vanaf de 1e tand elke dag 1 keer 's avonds voor het slapen gaan (twee keer hoeft pas vanaf twee jaar).

Wij maken er een spelletje van, eerst wij en dan mag hij even, hij kauwt er dan op, en vind het prima. In het begin lieten we hem er mee spelen en kauwen, en dan probeerde wij hem een beetje te sturen met de borstel. Wij gebruiken een heel smal klein (maar wel langwerpig)tandenborsteltje vind hij wat prettiger dan die eerste fase borsteltjes van Oral-B.

gr
sandra

Hoi, hoi,

Wij laten Marit (bijna 11 maanden en 4 tandjes) zelf met de tandenborstel in badje "poetsten". Hierbij gebruikt ze een heel klein beetje tandpasta, was volgens de tandarts niet nodig het eerste jaar. I.v.m. de fluoride die er toch in zou zitten.

Daarnaast ga ik s middags zelf mijn tanden altijd even poetsen met de electrische tandenborstel. Als ik klaar ben en er alleen nog water aan de borstel zit, wil Marit hem ook even in de mond. Ik laat hem dan aan, zo worden ze ook gepoetst. Allemaal spelenderwijs.
Ze vind die electrische tandenborstel onwijs intressant! Houdt hem al vast voordat ik bij haar ga poesten.... Hahaha.

Liefs, Juffy

Ik heb geen echt advies, want Feline vind het heel erg leuk om tandjes te poetsen. Soms wil ze het zelf doen en dat laat ik dan ook gewoon toe. Ik heb trouwens Elmex baby of dreumes, misschien ligt het daaraan?

Groetjes Mariska

bedankt voor jullie reacties! probleem (nou ja, soms ook wel eens handig) is dat Alice helemaal niks in haar mond stopt laat staan die akelige tandenborstel. Ze wil er best mee spelen maar dan gaat ie dus niet in haar mond....
Nou ja, we blijven volhouden en als iemand nog een ideetje heeft dan hoor ik het graag.
Groetjes

Birgit vond het in het begin nog wel interresant, maar wilde dan alleen maar bijten, en ik mocht niets meer doen.
Ik las hier laatst een tip op deze site van een tandarts wat ik nu toe pas.
Ik leg haar dan op haar rug met haar hoofd naar mij toe en stop dan mij vinger tussen de kaak zodat ze haar mondje niet dicht kan doen, zo poets ik snel haar tandjes even.
Ze vind het niet leuk en wordt boos en probeert te draaien.. Maar ik doe dan altijd heel overdreven blij en zeg dat ze zo'n groete meid is en het goed doet en maar gekke geluidjes en daarna geef ik haar de borstel en bijt ze zelf nog een paar keer en dan prijs ik haar ze hemel in, dat vind ze toch wel interressant... en is ze zo vergeten dat mama toch haar tanden gepoetst heeft!
succes!

Terug
Bovenaan