Tanden poetsen

Wij zitten een beetje met hetzelfde dilemma. Chris heeft nog maar 2 tandjes (onder) en we poetsen al vanaf we het puntje zagen, in het begin vond hij het erg leuk maar nu is het steeds huilen. Wij weten ook niet zo goed wat we er mee moeten, we vinden wel dat het leuk moet blijven maar de tanden moeten ook gepoetst worden.. moeilijk.
Dus ik ben ook erg benieuwd naar tips!

Ik poets Maikels tanden op de commode en dan hangt er boven hem een spiegel, zodat hij zich zelf kan zien.. Ook zing ik er wel eens een verzonnen liedje bij. of doe tikkertje met de tandenbrostel (maar dan tik ik elke keer zijn 2 tandjes).

Ik maak er nooit een strijdt van, want dan wil hij het de dag erna niet... En hij wil het ook niet als er nog meer tandjes doorkomen.. Als hij het dan niet wil dan poets ik zijn speen en stop die dan met het tandpasta schuim in zijn mond.. dan komt het ook wel bij zijn tandjes. en denk morgen is er weer een dag

ow ja misschien vinden ze de huidige tandenborstel niet fijn... ik had er eerst 1 die we hadden gekregen, maar de borstel haartjes waren een beetje stekelig. Nu hebben we de baby tandborstel van de kruidvat en gaat het een stuk beter

Gelukkig vindt Gijs het vanaf het begin leuk. Ook wij zingen er een zelfverzonnen liedje bij. Eerst poetsen wij en daarna mag hij. Zeggen we klaar, dan stopt hij zelf. We doen het ook altijd terwijl hij zichzelf in de spiegel kan zien.
Succes!

Hier zongen we bij mijn oudste dochter altijd het liedje:
"Alle kindjes poetsen graag hun tandjes" Op de wijs van alle eendjes zwemmen in het water.
Proberen leuk te maken, wil nog wel eens helpen.

Bij Daphne weet ik het nog niet, ze heeft nog niets!!

Ook een leuk liedje is (op de wijs van 'smakelijk eten'):
tanden poetsen, tanden poetsen,
heel mooi schoon, heel mooi schoon,
samen tanden poetsen, samen tanden poetsen,
heel mooi schoon, heel mooi schoon.

Hier ook al 6 tanden, we poetsen nu al ruim 4 maanden!

Terug
Bovenaan