Tanden poetsen

hier ook 6 tanden, sinds 2 weken niet meer zo enthausiast. Ik denk omdat een van de boventanden weer "naar binnen is geschoten", maw er zit weer een velletje over (ja heel raar) en dat doet denk ik een beetje pijn...
Wij laten hem eerst zelf (zonder tandpasta) met zijn tanden borstel rommelen en dan poetsen wij met tandpasta. Nu met afleidingen, als liedjes zingen en onder de voetjes kietelen... gaat hij lachen, mond weer open, klaarrrr...

Wij zingen ook altijd liedje. Op zelfde wijsje als Vader Jacob, Smakelijk eten e.d.
Bijna zelfde tekst ook haha.

Tanden poesten, tanden poetsen
op en neer, heen en weer
zo worden ze schoohoon, zo worden ze schoohoon
Nog een keer, op en neer

bij 2x het liedje is laatste regel, nog een keer, laatste keer

en daarna is laatate regel. DIT WAS WEER DE LAATSTE KEER!!

Overigens heeft Pepijn 8 tanden, eerst onder 4 en boven allemaal zo'n beetje tegelijk....
Tanden poetsen is nog steeds lollig.
Soms vinden kindjes de tabdpasta niet lekker.
En als er tandje doorkomt kan poetsen pijnlijk zijn. Wacht dan paar dagen en begin dan weer.
Dit hielp goed bij mn dochter.....

Vivienne heeft ook een grondige hekel aan tanden poetsen, maar ook aan haar gezicht wassen. Onder de douche is er niks aan de hand, maar zodra er een washand aan te pas komt is het wegdraaien en huilen. zelfde bij poetsen. We poetsen haar toch elke dag, wel een kleine strijd.
Wat voor tandpasta gebruiken jullie?? we poetsen nu alleen nog met water.

Ow ja, Ze heeft 2 tandjes onder.
@karin777 zelf had ik met mn 1e verjaardag 1 tand

Oh wat een leuke liedjes! Ik ga ook maar 's zingen.
Aqua heeft twee tandjes onder en twee tandjes boven. Ik ging altijd samen met haar poetsen, maar zij knabbelt meer op haar borstel dan dat ze poetst! Haar hele gezicht licht op als ik met de tandenborstel aan kom zetten.. ze vindt het geweldig! Ik hoop dat dat blijft.. gewoon iets leuks ervan maken, dan is het niet zo'n taak dat perse 'moet'.

Terug
Bovenaan