tanden vraagje......

A

Anoniem

Guest
Hoi mama ´s,

Even een vraagje... Zijn er nog meer kindjes die gestopt zijn met tanden krijgen?
Ik wordt er gek van, met 7,5 maand kreeg Jordy zijn eerste tand. Hij heeft er nu 6 maar er is niet te zien dat er schot in de zaak zit.
Wel heeft hij al maanden last van zijn mondje / tandjes. Hij blijft maar zijn vingers in zijn mond stoppen, kwijlen en naar zijn oortjes grijpen.
Hij wordt nu ook weer wakker 's nachts, even huilen en weer verder slapen.

Heb bij het CB gevraagd of ze naar zijn oortjes konden kijken,omdat hij er zo naar blijft grijpen. Die waren helemaal schoon en goed. Ze zei dat het idd druk van de tandjes kon zijn.....

Ik weet wel dat kindjes niet alles tegelijk kunnen, hij kan goed los lopen en praat ook al redelijk veel.
Vind het alleen zo zielig dat hij er zo veel last van heeft en dat er niets komt....

Groetjes Wendy

nathalia heeft nu 2 tanden onder, 4 boven en 4 kiezen
een maad geleden kreeg ik ook het idee dat er weer tande/kiezen aan kwamen
ook weer veel kwijlen huilerig enzo.
het kwijlen is nog steeds, maar geen nieuw  tandje/kies te zien (nog niet eens een bobbel)
komt vanzelf wel, maar snap wat je bedoel, vind het ook wel zielig.
helaas kunnen e erniks aan doen.

succes verder en hopelijk breken ze snel door

liefs, do

Hoi,

Hier was de 1e tand er met 4,5 mnd en binnen 2mnd had hij er 8, toen heeft hij tot 14mnd niks gekregen toen kreeg hij 1 kies, hij is nu 16mnd en nu komen er weer 3kiezen aan!
Niet echt met regelmaat dus..

Gr MJ

hoi hoi...nicky grijpt ook al een tijdje naar haar oortjes.in december 08 had ze wel een oorontsteking ,dus heb nu ook regelmatig in haar oortjes laten kijken..deze waren steeds weer schoon.Maar nu krijgt ze opeens ook 2 kiesjes..echt heel zielig.Ze heeft er erg veel last van.groetjes,karin

Hallo,

ook hier valt er geen pijl op te trekken. Bente had haar eerste 2 tanden met 9 maanden, daarna volgden er nog 2, van het voorjaar zijn er nog 4 bijgekomen en nu al een tijdje niks. Ik heb wel het idee dat de hoektanden aan het doorkomen zijn, maar dat zullen we vanzelf wel zien. Haar broer had met 10 maanden alles al, op zijn laatste 4 kiezen na. Deze kwamen pas van de winter toen hij bijna 2,5 was, dus relatief laat. Het kan dus echt van kind tot kind ontzettend verschillen.

Groetjes danielle

Hallo,

zoals al eerder geschreven het kan van kind tot kind verschillen. Onze meid kreeg de eerste twee tanden toen ze 5 maanden was. Met 8.5 maanden volgde de volgende twee. Daarna moesten we weer wachten tot 10 maanden en toen ging het heel vlug. Elke maand kwam er wel een nieuwe tand. Op dit moment krijgt ze twee kiezen, tegelijk door en is er alweer een volgende tand op komst.
Ze heeft nu beneden 4 tanden en 1 kies + 1 kies op komst. Beneden heeft ze 4 tanden en 1 kies + 1   tand en 1 kies op komst.
Het gaat dus nu ineens supersnel. En dat gaat allemaal gepaard met vingers bijten en heel heel veel kwijlen.

Groetjes Anne

Hoi,

Ik maak me ook zorgen Djamila is bijna 15 maanden en heeft maar 2 tandjes en die kreeg ze met 10 maanden bij de cb zeiden ze dat het is normaal en dat het kan dat ze in 1 keer de rest krijgt.

Groetjes,

Vanesca

Daniël grijpt hier ook steeds naar zijn oren, in zijn oorschelpje zitten ook open plekjes van het grijpen en krabben.
Ook zijn oren zijn schoon en goed, ze kunnen niets vinden, ook niets wat misschien jeuk (wat ik dacht) kan veroorzaken, het is helemaal goed.
Daniël is nu 15 maanden en heeft 5 tandjes.
2 onder en 2 boven en links ernaast ook nog eentje.
Verder zie ik ook niets meer.

liefs marina

Terug
Bovenaan