Tanden zetten in mama's borst!

Hallo allemaal,

Dochterlief van bijna 8 maanden is erg trots op haar twee ondertanden. Ik geef nog bv tijdens de ochtendvoeding en meestal 1  keer  overdag. Vaak eindigt haar maaltijd door ernstig hard in mijn tepel te bijten (erg pijnlijk). Het is een soort kaakklem dus ik moet met mijn vingers in haar mond om de klem eraf te halen. Ik ben al bedacht op geluidjes die aankondigen dat ze uitgegeten is of die haar kunnen afleiden.  Hebben jullie nog tips om een einde te maken aan het bijten? Alvast bedankt.

PS: erg leuk om al die ervaringen van verschillende mensen te lezen.
 
Hoi Ankie,

Ik heb twee kinderen de borst gegeven tot bijna 1 jaar, en inderdaad bij beide vonden ze het leuk om tandjes uit te proberen. Als ik de kaakjes dicht voelde gaan pakte ik ze bij de wangen en kneep erin totdat ze loslieten, ik het het maar twee keer hoeven doen en daarna hebben ze me nooit meer "gebeten", waarschijnlijk was het niet zo'n fijn gevoel, of ik heb gewoon geluk gehad, misschien heb je er wat aan. Sterkte ermee
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb er inmiddels voor gekozen om te stoppen met de borstvoeding mede omdat mijn voeding terugliep maar ook omdat het bijten echt niet leuk meer was.
 
ik heb mijn dochtertje 10 maanden borstvoeding te geven... op een gegeven moment begon zij ook te bijten... ik heb toen de borstvoedingstiplijn gebelt, ze zeiden dat ik haar zodra ze beet op een strenge toon bijvoorbeeld haar naam (Anna) en NEE moest zeggen.... en daarna niet meer laten tuttellen aan de borst!

Ik heb dit maar heel even hoeven doen.... ze stopte er vrij vlug mee....

groetjes
 
mijn oudste dochter heeft 9 maanden bij me gedronken en gelukkig nooit gebeten. mijn jongste dochter van 4 weken heeft nog geen tandjes maar hapt toch regelmatig in mijn tiet. dat doet ook zeer hoor, zonder tandjes!   ik roep dan hard au en wacht maar tot ze loslaat want boos worden gaat natuurlijk nog niet. misschien bijt ze omdat er een tandje aan het doorkomen is? ik weet het niet maar ze doet het al vanaf dag 1. ik hoop dat ze het niet meer doet als ze tandjes heeft.
 
Mijn zoontje heeft het ook ontdekt (AU!) Inderdaad moet ik erop bedacht zijn zodra ie bijna klaar is met een borst. Dan heeft ie idd zo'n soort kaakklem. Nu heeft ie nog geen tandjes, maar dat duurt niet lang meer. Zonder doet al pijn, laat staan met.

Als ik nee tegen hem zeg (en geloof me, dat zeg je dan echt niet op je allerliefst) dan moet ie lachen.... Meestal duw ik snel m'n pink ertussen. Maar dat knijpen is misschien ook wel een optie.
 
Hoi,

Geef nu 20 maanden bv en hier is ook wel eens gebeten. Ik merkte dat toen ze nog erg klein was ze haar kaken vaak op elkaar klemde als ze dreigde af te zakken en anders de tepel uit haar mondje zou floepen. Dan was dat ff extra vasthouden.

Toen ze groter werd heb ik haar zodra ze het deed streng/verbaasd au geroepen en haar meteen losgekoppeld dan maar even niet drinken.

En niet laten spelen of tutten klaar met drinken en dan is het ook klaar loskoppelen en spelen.

groetjes
 
Dag allamaal,

Goeie tips, bij mij  hebben ze gewerkt!
Hij begint al te huilen als ik alleen al auw! roep en laat dan meteen los.

Mijn zoontje is inmiddels 11 maanden, en eigenlijk ben ik nog niet van plan om te stoppen, maar ze zeggen op het consultatie bureau dat ik niet meer dan 2x per dag mag geven. Ik geef hem meestal nog een beetje bij de middag zeg maar als voor- of nagerecht. Of bij de fruitpap gewoon voor de gezelligheid. Wie heeft hier ervaring mee???
Groetjes, Romy


 
Terug
Bovenaan