Tanden zetten in mama's borst!

Hai romy,

Lap dat CB nou maar aan je laars! Zolang de kleine verder goed eet, mag je best vaker een toetje geven!
Mijn oudste heeft 2,5 jaar aan de borst gezeten. Ze maakte op een gegeven moment zelf mijn bh los om te drinken..... Eten deed ze als de beste, dus ik vond het helemaal niet erg. Ze wist wanneer ik het goed vond en wanneer niet, vaak gewoon puur voor het middagslaapje en de avond en soms nog tussendoor als troost. Zo waren we er allebei gelukkig mee! Ze had vaak rond 11 uur 's morgens even een dipje, even aan de borst en dan kon ze er weer tegen.
Volg je eigen gevoel!!!!!!!

Groetjes Nynke
 
Hoi Romy,

Ik raad je ook aan om het advies van het cb niet te volgen want wanneer je kindje niet meer dan twee keer per dag aan de borst mag moet je het gaan bijvoeden met vla yoghurt of melk, dus wat kan hij dan beter krijgen dan moedermelk
Groeten Marieke
 
Hoi, ik kreeg op mijn borstvoedingscursus de (super) tip om zodra je baby bijt zijn hoofd meteen in je borst te duwen (uiteraard heel kort). Doordat ze plotseling met hun neus in je borst zitten, schikken ze en openen ze  automatisch hun mond. Het is  geen leuke ervaring en ze leren het zo snel af. Wegtrekken werd afgeraden omdat ze vaak juist niet los laten.

Mij werd verteld dat hard 'au' roepen  de baby juist kan motiveren om weer te bijten  omdat ze het als een grappige reactie kunnen ervaren.  

Mijn dochter heeft (toen ze nog geen tanden had) een paar keer gebeten en ik heb haar hoofd toen meteen in mijn borst geduwd om het in een vroeg stadium af te leren. I
 
Hai Romy,
mijn dochter Luna is 13 1/2 maand en ik geef nog 3 ker per dag borstvoeding. 's Ochtends vroeg, na de lunch ipv melk of water en 's avond voor het slapen gaan. Als ik thuis ben en ze is niet lekker ofzo dan soms ook vaker. Op mijn werk kolf ik tussen de middag af; daar wordt door sommigen wel wat schamper over gedaan helaas.
Ook Luna heef t even in mijn tepel gebeten en ik heb ook hard au geroepen, vinger ertussen en haar meteen van de borst gehaald als ze had gebeten. Het was idd aan het eind van een voeding of als de borst leeg was. Ze hield er gelukkig heel snel alweer mee op.
Trek je niks aan van het CB hoor. Ik vind dat ieder lekker moet doen wat goed voelt voor jezelf en je kindje! BV is hardstikke gezond. Ik heb ergens gelezen dat het immuun systeem van een kind pas helemaal zelfstandig werkt als het 2 jaar oud is. Dus kunnen ze zeker nog wel van de voordelen profiteren! Bovendien is het ook gewoon gezellig en een hele bijzondere belevenis met je kind.
 
Terug
Bovenaan