Tandenborstel poetsen doet overgeven

Heb het ook! Bij alle zwangerschappen gehad. Ik gebruik dan meridol tandenpasta. Smaakt beetje naar drop en dat helpt hier iets... 

Hoi!
Let goed op je ademhaling bij het poetsen. Als je wat verder naar achter moet poetsen, probeer dan rustig door je mond uit te ademen. Spuug dan gelijk je tandpasta uit, adem rustig door je neus in en ga weer verder. Herhaal dit tot je klaar bent met poetsen. 
Neem je tijd. Dat is het aller belangrijkste.
Eten vlak voor je naar bed gaat is in alle opzichten een no go voor je gebit. Je kan beter eten zodra je wakker wordt. Ik had een rol rijstwafels of een pak crackers naast mn bed om s ochtends alleen mn hand in mn nachtkastje te hoeven stoppen en kon il liggend eerst wat eten. Eten vlak voor je gaat poetsen is enorm schadelijk voor je gebit. Je glazuur verzwakt door alles wat je eet of drinkt, behalve water en thee zonder suiker of melk. Het reminiralisatieproces duurt minimaal een half uur. Voordat het half uur voorbij is, wordt afgeraden te poetsen. Je poetst hiermee letterlijk het glazuur van je gebit. Let hier dus echt mee op!.
Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je iets met de ademhalingstip kan en dat het werkt!
Liefs, Maaike

Ik had dat ookal voor mijn zwangerschap.. altijd al gehad. En nu nog.. Ik vind het idee gewoon zo vies en dan ook nog die tandenborstel die op en neer bijna elke keer je keel raakt..... vreselijk.
Bij mij helpt een elektrische tandenborstel goed en idd meteen uitspugen en weg laten spoelen

Terug
Bovenaan