Heel herkenbaar!
Ben wel jaloers op alle moeders bij wie een trucje wel werkt....
Wij hebben ook alles geprobeerd: eigen borstel, liedjes, rijmpjes, voordoen, bij ons laten doen, elektrische tandeborstel (werd hij helemaal hysterisch van), afleiden met speeltjes.
Ik heb zelfs een tijdje, in overleg met cb het poetsen achterwege gelaten en hem gewoon met borsteltje laten spelen en tandpasta opsmikkelen. Omdat het geen 'strijd' moest worden... Maar toen hij ook kiesjes kreeg, had ik zoiets van, ze moeten toch echt gepoetst worden! Dus opnieuw geprobeerd en opnieuw groot drama. Pfff, wat zijn ze dan sterk, he? We hebben er toen voor gekozen om het in de houdgreep te doen, als het niet goedschiks kan, dan maar 'kwaadschiks' ...
Na even zoeken heb ik de juiste houding gevonden waarin ik zijn handjes vast kan houden en toch kan poetsen. Ik had de hoop dat hij zich erbij neer zou leggen, zodra hij doorkreeg dat het gebeurt, hoe hard hij ook vecht, maar inmiddels is hij 2 jaar en is het nog steeds iedere avond een groot gevecht :-(.
Ik ben niet blij met deze oplossing, maar ik zou gewoon niet weten hoe ik het anders voor elkaar moest krijgen...
Veel succes, ik hoop dat het bij jou snel beter gaat!
Groetjes, Karin