tandenpoetsen... drama

hoi,

Merel moet iedere avond haar tandjes poetsen, maar dat vind mevrouw helemaal niet leuk!!
we laten haar zelf eerst wat poetsen, maar dat is meer aanklooien dan poetsen natuurlijk!
daarna mogen wij niet de borstel afpakken; dan zegt ze ook: nee mama niet afpakken! hahahaha

ik heb al geprobeerd spelenderwijs...maar dat is voor korte duur.. heeft ze snel genoeg in de gaten.

Iemand nog tips?

Hoi Elise,

Tandenpoetsen kan inderdaad een drama zijn maar zoals ik uit jouw verhaal begrijp heb je maar 1 tandenborsten voor haar?? Ja, dan kan ik haar wel goed begrijpen als jij wil gaan poetsen dat ze zoiets heeft van....afblijven mama,....deze is van mij!!! haha.
Wij gebruiken hier 2 borstels, 1 is voor Tijs daar mag hij mee poetsen, ik doe er dan ook altijd een klein beetje tandpasta op en de andere is voor mama waar mama de tandjes van tijs mee poets en dat werkt hier heel goed.
Ik schuif die borstels gewoon weer door als ik een nieuwe koop, krijgt hij de oude van mama...snap je? Dan heb je daar in ieder geval al geen strijd meer over.
Ohh..en ik zeg altijd...goed poetsen want anders gaan je tandjes kapot en kan je geen snoepje meer eten..hihi..heel gemeen maar toch wel een beetje de waarheid.

Succes!!

Ook Siebe kent dit soort dagen. Maar met wat strenge overredingskracht komt het altijd goed. Het is ook wel een kwestie van laten zien wie de baas is, vind ik. Mocht het echt een drama zijn, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk, maar het is hier meer een soort van uitproberen hoe ver hij kan gaan. Ik praat altijd over de snoepbeestjes die anders zijn tandjes opeten. Bij Merijn werkte het altijd al perfekt en nu ook weer bij Siebe.

Groetjes Fonske.

Hiya Elise!

De houtgreep..............das mijn tip :)
Hier is het ook echt een drama, gillen, krijsen, dikke tranen, en mijn zoon vindt het ook niet leuk hahah.
Maar goed, alle gekheid op een stokje, het is inderdaad niet leuk als je kindje er niks van wilt weten. En iedere avond moet ik Max heus een soort van vastpinnen met en been over zijn twee beentjes heen. ik heb een baby elektrische tandenborstel en dat helpt wel een beetje (het gaat wat sneller en Max vind het stiekem wel interresant) Maar goed, ik ga er vanuit dat hij uiteindelijk wel doorheeft dat het allemaal niet zo erg is.

succes!

Ajuus, ilja

Hoi Elise,

Bij ons wat het in het begin ook een drama.. Hij wilde het echt niet. Ik had toen de prodent tandpasta (teletubbies). 2e tube dezelfde gekocht, en nog steeds. Liet hem meestal zelf doen, omdat hij gewoon zijn mond niet opendeed. Toen de tube bijna op was een ander merk tandpasta gekocht (sensodine. met sesamstraat) en sinds we die hebben gaat het perfect. We kunnen echt poetsen, gaat hartstikke goed! Voor ons dus geen prodent meer, want ik ga er echt vanuit dat het aan de smaak van de tandpasta ligt in ons geval.. Misschien kun je het ook eens proberen?

Succes!

heej die tweede tandenborstel ga ik ook eens proberen. Stijn kauwt zelf altijd 5 minutjes op zijn tandenborstel, twee keer per dag, dat wel maar het lijkt me niet voldoende. En ruzie maken voor het slapen gaan heb ik al helemaal geen zin in...

Hier is het ook een tijdje een drama geweest, mevrouw vertikte het gewoon om haar mond open te doen met dus drama net zo voor het slapen gaan, terwijl het nooit geen probleem was. Maar het was echt een fase, nu gaat ze er goed voor zitten, mond open, poetsen en als  we klaar zijn mag ze zelf ook nog even poetsen. (leuk spelletje! )Natuurlijk moet ze mama's tandjes dan ook nog even poetsen (wat is die peutertandpasta zoet!) en ze zegt zelf klaar en gaan we naar bed. Of je nu met 1 of 2 tandenborstels werkt, als  je maar steeds hetzelfde blijft doen! Tessa  weet nu dat ze de tandenborstel krijgt als wij klaar zijn met poetsen!

poets ze!

Lisenka mv Tessa

hey hallo....

allemaal heel herkenbaar....Yoëll heeft ook een tijdje een drama van het tandenpoetsen gemaakt....maar nu gaan we met hem voor de tv zitten en dan zeggen we van die meneer of mevrouw, hondje poesje of wat er ook maar op tv is "die kijkt naar jou hoe goed jij je tandjes kan poetsen" en meneer doet heel netjes zn mondje open en kunnen wij heel makkelijk zn tandjes schrobben.....

dr moet trouwens ook een dvd in omloop zijn over tandjes poetsen.....mijn vriendin heeft `m en dat is daar bij alle drie kids een suc6.....kweet alleen niet hoe en wat het voor dvd is.....

nou suc6

liefs denise

Terug
Bovenaan