tandenpoetsen... drama

Yoëll wil ook nog wel eens piepen als er tanden gepoetst gaat worden.
Maar hier is de regel eerst papa of mama en daarna mag hij het over doen.
Dat werkte hier beter als eerst hij en dan wij.

Gekke geluiden erbij maken werkt ook, hier is het mondje open AAAAAAAAAAAAAAAAA
en dan gaat mama raar zingen poetsuhhhhh poetsuuuuhhhhh weg weg weg. En zodra zn voortandjes aan de buurt zijn gaan we samen hinniken, dat doet yoëll namelijk met zijn tandjes op elkaar en zegt hieeeeeeehieeeeeeee

tja je moet wat he

Onze dochter vind het van begin af aan al niet leuk (wel lekker die smaak van tandpasta!!) en ze wil het zelf doen.
Wij doen het eerst en dan mag zij het ook doen ook bij ons als ze dat aangeeft.
Verder weet ze dat ze haar mond open moet doen en dat het dan snel klaar is.
Maar ze heeft een tijd lang vertikt om haar mond open te doen. En dan is het in de houtgreep. Huilen natuurlijk, maar dan kon ik snel haar tandjes poetsen en was het zo klaar. Ik heb vanalles geprobeerd: afleiden, zingen, Aaaaaaaaa zeggen, tube tandpasta geven waar Winnie the Pooh op staat (groot favoriet van haar), maar hielp maar voor korte tijd.
Moet zeggen dat het de laatste tijd beter gaat en ze doet haar mond goed open.
Het hoort er gewoon bij en moet gebeuren!
Ik heb haar ook in de spiegel mee laten kijken en dat vond ze ook leuk.

Mijn vriendin heeft weleens verteld dat zij vroeger als kind zo dwars was en ook geen tanden wilde laten poetsen. Voor de ouders was dit een hele strijd. Toen heeft haar vader een boor uit de schuur gepakt en gezegd dat de tandarts hiermee zou gaan werken als ze haar tanden niet zou poetsen.
Ik denk dat ze wel ouder was als 2 jaar, want als wij dat met onze dochter zouden doen, zou ze denken en reageren: wat is dit voor interessant ding???
Overigens weet ik niet of het uiteindelijk geholpen heeft....

Hi,

Wij zijn inmiddels 2 keer per dag aan het poetsen. ('s morgens en 's avonds) Wat bij ons goed werkt is eerst zelf onze tanden poetsen en daarna hij. We poetsen met een kookwekkertje erbij. Deze piept als hij klaar is en dan stoppen we gelijk. Het kost wel veel tijd, want we moeten dus zelf ook (weer) onze tanden poetsen, maar het werkt goed, zonder drama's dus. Vooral voor het slapen gaan willen we geen drama's. Ik vind het niet fijn om hem dan in bed te leggen.  

Oja, we poetsen zijn tandjes nu 45 seconden. Dit voeren we langzaam op. 2 minuten is echt veel te lang voor hem. Dan wordt het helemaal een drama.

groetjes Charlotte

bedankt voor de tips...

Pauline, dat poetslied! hahahahha.

We hebben nu met Merel de afspraak dat eerst papa of mama poetst en daarna mag ze zelf poetsen. ( of ja afspraak...hahaha..uitgelegd)
Ik zeg er dan ook bij dat als Merel overdag snoept, dat ze dan ook haar tandjes moet poetsen... dat de tandjes anders kapot gaan.
En ik moet zeggen...het gaat al 2 dagen hartstikke goed. Hopen dat het zo blijft.

groetjes.

Hier gaan ze ook in de houdgreep en mogen ze kiezen welk liedje ik voor ze zing. Eerst was het altijd brullen tegwoordig gaat het prima. Ik blijf ze wel liggend poesten omdat ik het zo beter kan zien en erbij kan

Thom mag van mij eerst zelf poetsen en dan neem ik het over (papa doet het andersom) en eerst nam ik hem dan ook in de houdgreep (ook alles geprobeerd maar niets was goed), maar ineens ging hij zelf "Aaaah" zeggen. Nu zeg ik een paar keer " Nog een keer Aaaah" en dan zijn zijn tanden gepoetst zonder drama. Gewoon volhouden denk ik dus! Poetsze!
Groetjes Laura mv Thom

Terug
Bovenaan