tandenpoetsen pfff

hoihoi,
ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie dat doen bij die kleine eigenwijsjes van ons.
elounda vind vooral de tandpasta erug lekker hahaha
ze doet haar mond open en zodra ik ga poetsen doet ze hem dicht en sabbelt ze hard aan de borstel tot de tandpasta eraf is en zegt dan doodleuk 'klaar' ik zing vaak al een liedje erbij waardoor ik iets langer kan poetsen en trek zelf gekke bekken met mijn mond wijd open in de hoop dat zij haar mond dan ook wijd open doet, maar ook dat heeft maar even succes.
tips van harte welkom

o voor degene die het leuk vinden dit liedje zing ik altijd op de melodie van vaderjacob:
tanden poetsen, tanden poetsen
op en neer, heen en weer
daar worden ze schoon van, daar worden ze schoon van
keer op keer, keer op keer

groetjes linda
(en tandpastafan elounda)

Hoi linda,

Tandenpoetsen is hier juist een grote ramp, het is altijd iedere avond huilen geblazen.
We zingen idd ook zo soort liedje, trekken gekke bekken, een van ons heb tijdje meegepoetst om te laten zien dat het niet erg was, maar hij vind eht nog steeds niks, dus iedere avond effe strijd maar jah, zal wel weer over gaan.

Liefs Marina

Zal ik jullie als najaar07 mama dan even een hart onder de riem steken?
Een paar maandjes (ca. 2 ofzo) had ik hier zo bij aan kunnen sluiten, terwijl het daarvoor best goed ging! Ineens was het drama, nooit een strijd van gemaakt, heb ik namelijk geen zin in vlak voor het slapen. En ineens was het ook weer over! Wat ik altijd doe is alles wat hij gegeten heeft die dag opnoemen en wegpoetsen! Hij begint nu zelf al dingen op te noemen die ik "vergeten"ben..hahaha!
Mijn zoontje is van 14-11 trouwens.

Groetjes Sas

Hallo,

hier een meisje die tandenpoetsen gelukkig niet heel erg vindt, maar Tijn daarentegen vond het altijd drama. Al vanaf dat hij een maand of 14 was, was het drama. Tandenpoetsen in de houdgreep en dan je best doen om tanden te poetsen.
Op het cb zeiden ze tegen me dat het het belangrijkst was dat ze tandpasta binnen kregen. Tuurlijk zijn we tanden blijven poetsen, maar het heeft nog tot dit voorjaar (dus toen was hij ruim 2,5) geduurd voordat we zijn tanden mochten poetsen. Zelfs nu is het soms nog drama.....

Groetjes Danielle

Laura komt 's avonds altijd nog een keertje terug voor een extra flesje sap, daarom poetsen wij de tanden 's ochtends omdat het anders geen nut heeft. De ene keer vindt ze het goed, de andere keer wil ze het helemaal niet, er is geen pijl op te trekken. Ook wil ze zelf poetsen maar dat kan natuurlijk niet.

Wij hebben beneden en op de badkamer tandenborstels staan. Ze hebben er elk 3 of zo inmiddels, hahaha! Maar goed, ze mogen hier dus altijd kiezen welke tandenborstel ze willen, die van hunzelf, die van broer of zus, die van papa, van mama, die met lichtjes, of de electrische.... Ze willen namelijk altijd een andere als die van henzelf, grumbel grumbel!! Als ze onder of boven niet willen heb ik een uurtje later misschien op de andere verdieping meer geluk met een nieuw arrangement aan tandenborstels, zucht! Als ze zelf alleen willen poetsen vind ik het best, lijkt me beter als het alternatief van dichtgeknepen mondjes en helemaal niet meer willen en veel strijd. Wat ook altijd leuk is, is dat ze na afloop de tanden van mij of papa mogen poetsen als alles helemaal goed is gegaan. En als er helemaal niets werkt en ze willen ECHT niet, dan slaan ze maar een keer over hoor, met drie kindjes probeer ik het graag een beetje gezellig te houden, hahahha! ( Maar dat valt eigenlijk wel mee hoor, hoe vaak dat voorkomt!!)

nathalia sabbelt ook alle pasta eraf whahaha
mag van mij ook wel, maar daarna doe ik er nieuwe pasta op en dan gaan we liedje zingen enwordt er goed gepoetst.
ze vindt het gelukkig helemaal niet erg.
nathalia wilde eerst ook mijn tandenborstel maar dat vind ik niet fris.
ze heeft haar eigen borstel en daarmee klaar.
meestal poetsen wij 2 keer per dag.
sochtends en savonds.
sochtends wilt nog wel eens een strijd zijn.
dat heeft geen zin vind ik, dus slaan we sochtedns over. savonds is nooit een strijd.
als ze uit bad komt, krijgt ze nog wat drinken, daarna poetsen en hup, naar bedje toe.

succes!

liefs, do

nathalia sabbelt ook alle pasta eraf whahaha
mag van mij ook wel, maar daarna doe ik er nieuwe pasta op en dan gaan we liedje zingen enwordt er goed gepoetst.
ze vindt het gelukkig helemaal niet erg.
nathalia wilde eerst ook mijn tandenborstel maar dat vind ik niet fris.
ze heeft haar eigen borstel en daarmee klaar.
meestal poetsen wij 2 keer per dag.
sochtends en savonds.
sochtends wilt nog wel eens een strijd zijn.
dat heeft geen zin vind ik, dus slaan we sochtedns over. savonds is nooit een strijd.
als ze uit bad komt, krijgt ze nog wat drinken, daarna poetsen en hup, naar bedje toe.

succes!

liefs, do

Terug
Bovenaan