tandenpoetsen pfff

Hoi,

Myrthe heeft ook niet altijd zin. Spelletje in dr handen geven of een boek, helpt nog wel eens.

Ook helpt het hier als ze zelf ook een tandenborstel in dr handen houdt (we hebben er dus 2) en omdat ook hier vooral de tandpasta favoriet is, wil ze ook zelf poetsen. We laten haar even en dan doen we het zelf nog even.
Vaak pakt ze zelf 's ochtends ook dr borstel en roept POETSEN, pakt dr tandpasta en gaat er zelf tegenaan.
Ook helpt ze mij of Rob 's ochtends met onze tanden poetsen, sinds we daarmee begonnen zijn gaat het ook al beter.
En een oude tandenborstel van mij ligt voor het grijpen. Dan gaat ze op dr verhoging staan, kan ze net met borstel bij de kraan en doet mama na.
Allemaal kleine dingen, maar het werkt wel.
En wil ze keer echt niet.... nou ja morgen weer een dag.

Liefs Irene

Wij laten haar onze tanden poetsen, terwijl wij die van haar doen...
Je moet er wat voor over hebben he.. :)
Tot nu toe werkt dit wel goed. Misschien het proberen waard ?

Succes met alle kleine eigenwijsjes !
Liefs, Sophie

Bij ons is het ook altijd een drama.
we laten hem eerst zelf poetsen en daarna doen wij het nog.
dan is het net of alles vergaat bij hem.
mijn man heeft hem ook altijd in de houdgreep dan lukt het een beetje. ook zingt hij een liedje erbij.
daarna mag hij zelf nog even.

groetjes lenie

Hier is het de ene keer een drama en de andere keer kun je wel een kwartier poetsen.
Als er weer tanden doorkomen dan wil ze absoluut niet poetsen, dan is het ook een strijd. En tja ze moet nog 4 kiezen dus dat is soms erg gezellig.
En voor de rest mag ze altijd eerst zelf poetsen en dan poetst een van ons nog even na. De ene keer sabbelt ze alleen maar op de tandenborstel maar er zijn ook dagen bij dat ze zelf poetst. Niet zoals het hoort natuurlijk, maar het lijkt er in ieder geval een beetje op.
Ik ga er in ieder geval geen strijd van maken.

Groetjes Anne

Die crisis hebben wij ook gehad. Inmiddels hebben we een heel ritueel bedacht. Papa zit op de rand van het bad met zoon op schoot. Hij houdt hem vast en legt een hand op zijn hoofdje. Ikzelf poets vervolgens zijn tanden. Houd hij zijn kaken op elkaar dan kriebelt papa hem even en trek hij gekken bekken naar hem. Lachen dus en mondje open om tandjes te poetsen..

Begint iedere dag makkelijker te worden!

Groetjes,
janneke

Hey Linda,

Hier gaat tandenpoetsen heel goed, maar hij heeft 2 grote broers die hij het ziet doen, dus dat spoort misschien aan, je kunt ook voor de spiegel gaan staan, vinden ze meestal wel leuk..
Ga wel jou liedje eens zingen vanavond, zal wel in de smaak vallen,,hihi

Gr MJ

fijn om te lezen dat het bij de meeste lastig gaat.
kijk uiteindelijk krijg ik het wel voor elkaar om in ieder geval alle tanden een keer aangeraakt te hebben hihi, maar ja dan heb ik wel het idee dat de tandpasta toch al op is.
morgen ook maar eens proberen met een tweede borstel, mag ze mijn tanden poetsen. ze zit meestal op de commode en daar hangen spiegels boven daar ga ik de nadruk ook maar eens wat meer op leggen kijken hoe ze dat vindt.

bedankt voor de tips en jullie ook succes

@MJ veel zing plezier

Terug
Bovenaan