Tandenpoetsen

Ohh ja dit gaat soms zo goed maar de dag erna weer een drama, ze is nu 14 maanden.
Heel loedermoeder van me maar dan gaat het met 'geweld' hoor. Moet er niet aan denken dat ze iets aan haar gebit krijgt op jonge leeftijd.
Scheelt dat er nog maar 4 tanden zitten haha.

Maar we laten haar eerst altijd zelf proberen en ik zing een liedje over tandjes poetsen whaha. Dan doet ze soms haar mond open en mag ik lang genoeg poetsen. Een andere keer ligt ze op het aankleedkussen en begint ze te miepen. Dan gaan die mond automatisch open en kan ik er toch makkelijk bij. Dat is het 'geweld' in deze.
Misschien niet helemaal de bedoeling maar heb het liever soms even zo dan dat er niet gepoetst wordt.

Misschien bij een lievelingsknuffel het voor doen dat die ook zijn tandjes poetst?
 
Hier ook een moeder moeder, haha. 
Mijn zoontje altijd in de houdgreep gehouden, huilen maakte het poetsen makkelijker, dan hield hij zijn mond tenminste open. Maar ook lange tijd gehad dat hij zijn tandenborstel vast beet. Ook een elektrische tandenborstel helpt dan niet. Bij ons heeft deze fase ongeveer 1,5 jaar geduurd en sinds zijn derde gaat het poetsen zonder enig probleem. Tanden werden gewoon gepoetst, of hij nu wilde of niet.
Ik had me bij mijn dochtertje al schrap gezet. Maar ik hoef maar aaaaaaa te zeggen en ze doet haar mondje open. 
Volhouden! Het komt vanzelf goed.
 
Hier gaat het over t algemeen goed, hij vindt t zelfs lekker haha.
Maar ook hier dagen ertussen dat hij t 3x niks vind (moe,grieperig,niet fit) en dan hier ook ff met ‘geweld’. Tja, het moet toch! En zoals hierboven al gezegd: met huilen gaat t makkelijker ?
No way, dat ik zijn gebit laat verpesten!
 
Terug
Bovenaan