<p>Hoi,</p><p>Ik ervaar nogal wat problemen met het tandenpoetsen van mijn dreumes (20 maand). Ze heeft (gelukkig) nog niet een hele mond vol tanden, maar toch moeten de tanden die er zijn natuurlijk wel goed gepoetst worden. Ze vind tandenpoetsen an sich leuk, als ze het maar zelf kan doen. Maar ze zuigt/kauwt vooral op dr tandenborstel nog dus dat is natuurlijk niet genoeg. Zodra ik het wil doen is het drama, lees; gillen/mond dicht klemmen/van zich af slaan etc.</p><p>Ik heb alles geprobeerd; we doen het altijd met het tandenpoetslied van Jokie en Jet (dat is inmiddels herkenbaar voor dr), ik heb een elektrische tandenborstel aangeschaft, er een spelletje van gemaakt, haar tegelijkertijd mijn tanden laten poetsen en zeggen dat ze eerst zelf mag poetsen en daarna ik (of andersom). Niks helpt. Het is of zelf laten “poetsen” (maar inmiddels ben ik behoorlijk bang voor gaatjes o.i.d.) of in de houdgreep. Terwijl dat laatste is wat ik juist wil voorkomen. Ik wil er geen strijd van maken iedere avond, dan krijgt ze helemaal een negatieve associatie ermee.. </p><p>Iemand nog tips?</p>