tandenpoetsen

Hallo allemaal ,

Ik wil graag weten hoe vaak je je baby's tand(en) moet poetsen , aangezien het cb zei dat ik er mee moest beginnen nu er 2 doorkomen.
Moet ik heel zijn mondje poetsen ook waar er geen tanden zitten?

gr.sandra
 
hoi

Mijn zoontje van 8,5 maand heeft ook net een week twee tandjes door, we zijn alvast voorzichtig begonnen met poetsen.
Ik heb ergens gelezen dat je  het beste zo vroeg mogelijk te beginnen zodat je kindje aan tandenpoetsen went er zijn zelfs tandeborstels te koop die het tandvlees masseren als er nog geen tandjes zijn! Dit laatste vond ik persoonlijk een beetje overdreven.
Volgens mij kunje met  een zacht tandeborsteltje geen schade aanrichten en kun je daarmee meteen langs de kaakjes gaan kan je kindje alvast wennen

Succes gr Shirley
 
Hallo Sandra,

Mijn zoontje heeft ook 2 tandjes en de bovenste 2 komen nu ook door.
Ik poets alleen de tandjes, 1 keer per dag, voordat hij op bed gaat.

Groetjes Marije
 
Hoi Sandra,
Mijn zoontje had zijn eerste twee tanden toen hij 5 maanden was en toen ben ik ook gelijk gaan poetsen. Nouja, poetsen....het klinkt intensiever dan het is. Eén keer per dag poetsen is genoeg. Je mag niet meer tandpasta gebruiken dan de grootte van het uiterste pinkkootje van je kind (maf ezelsbruggetje). Ik smeerde de tandpasta een beetje in het borsteltje omdat mijn zoontje het anders meteen van de borstel sabbelde en doorslikte. Dat laatste is ook de reden dat je echte   peutertandpasta moet nemen, daar zit weinig fluoride in zodat doorslikken niet schadelijk is. Je hoeft dus ook niet te spoelen na het poetsen. Ik poetste zachtjes zijn tandjes (als ze net door zijn is dat nog gevoelig dus doe voorzichtig) en als hij het leuk vond de rest van zijn kaak een beetje voorzichtig aaiend. Puur om hem te laten wennen aan de borstel. Verder zing ik er nog altijd een liedje bij (een heus tandenpoetsliedje :) ) en dat deed ik altijd vrolijk lachend zodat hij merkte dat het niet erg was. Nu (hij is 16 mnd) poetst hij wel eens zelf zijn tanden maar ook die van mij, dat vind hij pas echt interessant!
Nou, ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt.
Succes!
Groetjes,
Ingrid
 
dank jullie wel allemaal
ik kan nu heerlijk gaan tandenpoetsen hihi.
ik heb het gister ook met een tandenborstelliedje geprobeerd en dat vond hij prachtig.(stond in de wij jonge ouders) , ze mond bleef open gaan dus dat maakte het voor mij wat makkelijk dat hij niet de hele tijd er op zat te kauwen(want dat is erg irritant)

gr.sandra
 
uh dat is een goede vraag , ik dacht in de vorige
het liedje gaat zo

tanden poetsen , tanden poetsen
heen en weer , heen en weer
alle tanden poetsen , alle tanden poetsen
nog een keer , nog een keer

ik zing dit 2x , 1x voor onder en 1x voor boven

het is op het melodietje van vader jacob.
als ik mijn eigen tanden aan het poetsen ben en mijn zoontje ziet dat dan probeer ik(met mond vol) ook dit liedje te zingen hij doet dan automatisch zijn mondje open.hahaha.

succes hopelijk helpt het bij jullie ook zo

gr.sandra
 
Terug
Bovenaan