Hoi Sandra,
Mijn zoontje had zijn eerste twee tanden toen hij 5 maanden was en toen ben ik ook gelijk gaan poetsen. Nouja, poetsen....het klinkt intensiever dan het is. Eén keer per dag poetsen is genoeg. Je mag niet meer tandpasta gebruiken dan de grootte van het uiterste pinkkootje van je kind (maf ezelsbruggetje). Ik smeerde de tandpasta een beetje in het borsteltje omdat mijn zoontje het anders meteen van de borstel sabbelde en doorslikte. Dat laatste is ook de reden dat je echte peutertandpasta moet nemen, daar zit weinig fluoride in zodat doorslikken niet schadelijk is. Je hoeft dus ook niet te spoelen na het poetsen. Ik poetste zachtjes zijn tandjes (als ze net door zijn is dat nog gevoelig dus doe voorzichtig) en als hij het leuk vond de rest van zijn kaak een beetje voorzichtig aaiend. Puur om hem te laten wennen aan de borstel. Verder zing ik er nog altijd een liedje bij (een heus tandenpoetsliedje 🙂 ) en dat deed ik altijd vrolijk lachend zodat hij merkte dat het niet erg was. Nu (hij is 16 mnd) poetst hij wel eens zelf zijn tanden maar ook die van mij, dat vind hij pas echt interessant!
Nou, ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt.
Succes!
Groetjes,
Ingrid