Tandenpoetsen

Tja ook bij ons het zelfde verhaal... Bij de oudste was tandenpoetsen altijd een groot probleem en de antibiotica heeft ook niet veel goeds gedaan. En dan heb ik ook nog twee brokkepiloten een normaal kind breekt wel eens een arm of zo maar nee hoor mijn dochter van 7 breekt twee voortanden en mijn zoontje van 2 1/2 heeft door een val tegen een bad in een winkel zijn twee voortanden weer teruggeslagen in zijn tandvlees. Tja ga dan maar eens lekker tandenpoetsen..... Gelukkig wil de jongste zelf ten alle tijde klooien met de tandenpoets en poetsen we zeker 's avonds ook de voorste tandjes (die heel voorzichtig weer terug komen) en tja bij de oudste die heeft geen melkgebit meer alles getrokken met dank aan de "oude"tandarts.   Gelukkig heeft ze nu bijna haar volledig volwassen tanden en kiezen maar het blijft oppassen en controleren. Wat ik ook doe is een keer per 3 weken bij de oudste een verklikker gebruiken kan je meteen zien waar ze niet goed poetst! Beide spoken van mij lopen dan nu ook bij een kindertandarts in Amsterdam-zuid IK NEEM GEEN RISICO MEER!!
 
In het   begin wilde onze dochter ook geen tandenborstel in de mond. Volhouden. We hebben nu een stoeltje in de badkamer gezet. Daar gaat ze in zitten. Eerst zelf poetsen, ze is ruim 2 jaar, en daarna poets ik na. Dan zegt ze aaaa. Gaat op zich best wel goed. Ik doe het iedere keer als ze uit bed komt, dus 's morgens en 's middags en 's avonds als ze naar bed gaat. Op deze manier weet ze gewoon dat het erbij hoort.
 
Bij ons ook heel lastig tot twee weken geleden, het boek gekocht van de supernanny via dit forum.
Wij poetsten zijn tanden met een elektritsche tandenborstel en ondertussen had hij een gewone vast. Dit deden we in de keuken, waar geen spiegel is. De tip in het boek was hem voor de spiegel te zetten.

Hij is 19 maanden, dus we laten hem zitten in zijn kinderstoel, en schuiven die voor de spiegel in de kamer. Hij ziet zichzelf poetsen, en als ik zeg, doe eens AAA, dan doet hij dat, en vindt het best grappig om zichzelf te zien. Ik prijs hem natuurlijk en zeg dat hij het goed gedaan heeft, en dan begint hij te klappen voor zichzelf.

Dankzij de spiegel gaat het bij ons een stuk makkelijker. Wij poetsen alleen 's avonds. Maar sinds deze week poets ik ook zijn tanden na het middageten, hij krijgt namelijk smiddags warm eten, en een toetje en daarna gaat hij naar bed voor een middagdutje. Zo probeer ik het nu te doen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan