Tandenpoetsen!

Dames,

Lucas heeft altijd al een hekel aan tandenpoetsen gehad. We hebben van alles geprobeerd, liedje zingen, verschillende soorten tandenborstels, zelf laten poetsen, belonen. etc.

We zijn zover dat hij een 'grote mensen tandenborstel' heeft en daar speelt hij zelf mee. Ik doe er dan tandpasta op en dan zuigt en bijt hij het eraf. De tanden worden hier wel wat schoner van, maar je komt niet in de hoekjes. Ik moet hem echt in de houtgreep nemen en dat is niet makkelijk meer want ze worden steeds slimmer en ben bang dat ik hem pijn doe.

Mijn vraag eigenlijk is. Hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie nog tips voor mij?

Groetjes

Nou je haalt me de woorden uit mijn mond. Wij kampen ook met dit probleem en ik was van plan om dezelfde vraag te plaatsen. Ook hier hebben we alles geprobeerd. Een extra tandenborstel, tandenborstellied, in de spiegel poetsen, zelf mee poetsen, zelf laten poetsen, dwang enz enz enz. Het cb adviseerd om gewoon haar hoofd vast te houden en met geweld te poetsen. Lekker naief want zo wordt de weerstand steeds groter en denk maar niet dat ze die kaken van elkaar haalt. Kortom ik ben ook zeer benieuwd naar waardevolle tips over het poetsen. Wie o wie heeft DE oplossing?

gr.Ing

Hier hebben we heel af en toe problemen met het poetsen van Tara's tanden, in de zin van dat ze het zelf wilt doen.
Maar ze poetst wel elke avond haar tandjes zelf en ik hurk neer en wacht tot ze klaar is.
Soms zuigt ze alleen op de tandpasta, maar dan zeg ik dat ze ook moet gaan poetsen en dan doet ze dat.
Ze poetst netjes eerst haar rechter ondergebit, dan haar linker ondergebit, vervolgens haar rechter bovengebit, dan haar linker bovengebit, daarna met haar tanden op elkaar haar voortanden en tot slot haar tong, hihi.
Nu we het toch over tandenpoetsen hebben, poetsen jullie 1 of 2 x per dag de tanden van jullie kleintjes? En spoelen ze na het poetsen nog hun mond?

Groetjes,
Shivana

Hai,

Jesse heeft ook een hekel aan tandenpoetsen, het klinkt misschien erg, maar ik heb hem in de houtgreep(duss)
Hij zit of ligt op het aankleedkussen en dan poets ik snel zijn tanden, hij vindt het echt niet leuk, maar het is dan wel zo klaar, ik vind het balngrijk dat zijn tanden goed gepoetst worden.
Ik heb dus geen tips, want ik heb ook al vanalles geprobeerd.

Groetjes Linda

Ja wat een gedoe he die tandenpoetsen.
Anne-Sophie wil altijd lekker zuigen op die borstel. Maar niet echt poetsen.
Ik doe het altijd napoetsen bij haar.
Maar nu las ik dat kindjes van 2 jaar 2x per dag 2MINUTEN (pfff das echt lang voor een kleintje) moeten poetsen.
Ik krijg dat hier echt neit zolang voor elkaar hoor.
Ik doe het nu 1x daags en dan wel goed.

Ik vind je kind in de houtgreep nemen niks aan maar vind het wel belangrijk dat de tandjes goed gepoetst worden. dus je moet IETS.

Groetjes Marianne

Hoi hoi,

Ik vind t een herkenbaar probleem. Met Dylano was het ook altijd een drama. Totdat manlief met een tandeborstel met muziek thuiskwam. Je ziet ze nu regelmatig in de winkels. Het liedje speelt prs 2 minuten. En dat werkt echt! Hij gaat er gwn voor liggen.
Mss is dat een optie voor jullie?

Succes!

Liefs Deb.

Hee hoi,

hier is het af en toe een probleem maar dan gaat ze gewoon in de houtgreep.... Vind het gewoon te belangrijk dus er wordt gepoetst of mevrouw het nu wil of niet!
Meestal gaat het echter wel goed, wat de laatste tijd goed werkt is dat we geen tanden gaan poetsen maar tanden gaan tellen. ik vraag dan eerst hoeveel tanden ze heeft en dan zegt ze standaard 6 en dan zeg ik geen 16? en dan zegt ze ja en mag ik poetsen en langzaam tot 16 tellen.
hmmm, kom niet aan de 2 minuten maar goed heb wel alles gehad. Ben laatst zelf nog bij de tandarts geweest en die zei dat 1 keer op een dag nog wel goed was.

Groetjes Alberdien

Tja, heel fout, maar wij hebben kersttandenborstels. Die geven licht als je poetst. Hebben de kids van mijn oma gekregen met de kerst. Zijn een grote hit.....Maar ja, die zijn nu in de zomer denk ik slecht te krijgen, haha!

Terug
Bovenaan