Tandenpoetsen!

Hoi hoi
Hier geen grote problemen. Vera wilde de laatste tijd wel liever niet dan wel poetsen. Nu als ik ergens dat je alles weg moet poetsen en dat benoemen.
Vandaag bijvoorbeeld:
eerst de boterham weg poetsen, he daar zit nog een stukje
dan het fruit
een koekje
drinken
wat zie ik daar?? heb jij ook toetje gehad? snel wegpoetsen.
Zo kun je alles op noemen wat hij/zij gegeten heeft. Vinden ze vaak ook heel leuk om even de dag door te nemen.
Misschien een idee??

succes ermee.

Bas vindt tandenpoetsen niet erg, maar Eva vond het altijd een drama.
Ik deed het een beetje zoals de mama van Vera, maar ik ging altijd op zoek naar beesten.
"Zie ik daar een Olifant?" "Zit daar een aapje verstopt?" enz enz
Uiteindelijk riep Eva zelf vaak: En een slang is er ook nog een slang? En dan deed ze zelf al haar mond open zodat ik kon 'kijken' (poetsen).

Succes.
Karin

Hooii,

Wat mijn zoontje erg leuk vindt, is om bij mij mijn tanden te poetsen (zover dat gaat dan haha). Hij weet dan een beetje wat hij aan het doen is en vindt het (op dit moment) ook erg leuk als ik bij hem zijn tandjes poets. Eerst wilt hij zelf poetsen en op een gegeven moment neem ik het over...

p.s. het lukt niet altijd hoor, want soms is hij al met 20 sec. klaar...

Succes

Blijft altijd lastig dat poetsen, Jennifer vind het de ene keer wel erg en de andere keer niet, snap het zelf ook niet. Meestal vind ze het niet erg.
's ochtends mag Jennifer zelf poetsen, dan vindt ze het ook leuk om samen met mij in de badkamer te staan..
Maar 's avonds doe ik het eerst (en dan zing ik het tandenpoetslied) , ben ik klaar dan mag zij nog ff als ze zin heeft.
Soms is het wel krijsen, maar ja dan heeft ze tenminste de mond goed open en kan ik er ook lekker bij!!!!!! Ik leg haar dan ook neer op de commode anders kom ik er natuurlijk niet bij.
Als ze gaat krijsen blijf ik wel kalm en leg haar uit dat dat de afspraak is , mama eerst dan Jennifer. En als ik dan ga zingen wordt ze meestal wel weer rustig.

gr. Ilone

Meestal gaat het tandenpoetsen wel goed, maar als ze geen zin heeft dan is het net worstelen. Ik leg haar dan op de comode en poets haar tandjes. Daarna mag ze zelf poetsen. Ik leg haar wel uit waarom ze tanden moet poetsen.

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan