<p dir="”ltr”">Hoi allemaal,Ik ben benieuwd naar jullie mening en wat jullie in de volgende situatie zouden doen.</p><p dir="”ltr”">Ons dochtertje van bijna 3 is ongeveer een jaar geleden op haar mond gevallen tijdens het buitenspelen en toen is er een stuk van haar voortand afgebroken. Sindsdien heeft ze regelmatig een klein pusbultje op haar kaak boven de afgebroken tand, maar ze klaagt (op 2 keer na) nooit over pijn en heeft nergens last van.</p><p dir="”ltr”">We zijn een aantal weken geleden bij onze eigen tandarts geweest voor controle en die begon over het tandje, dat hij er eventueel preventief uit kon of dat we het konden aankijken. Ben daarna bij een speciale kindertandarts geweest om te laten beoordelen wat we het beste in dit geval kunnen doen.De kindertandarts vindt dat de voortand getrokken moet worden omdat de ontsteking in de kaak de nieuwe tand kan aantasten. Onze eigen tandarts (en meerdere collega’s) is het hier niet mee eens en zegt dat ze dit nooit eerder heeft gezien (dat een ontsteking een nieuwe tand aantast). Als ik op onze eigen tandarts af ga, heeft het dus geen haast maar is het op den duur misschien wel beter om de tand te trekken omdat het nu geen gezond gebit is.</p><p dir="”ltr”">Mijn vraag aan jullie is; zouden jullie op korte termijn het tandje laten trekken, ook al heeft ze verder geen klachten? Of een afwachtende houding aannemen?Alvast bedankt voor het meedenken!</p>