Tandje trekken bij peuter van 3?

Dankjulliewel voor de reacties en het meedenken!
@reo, wat zou jij in deze situatie precies adviseren? Gewoon aankijken?
Onze eigen tandarts vindt het wel beter als de voortand eruit gaat omdat het nu geen gezond gebit is, maar of dat dan meteen moet of voorbeeld over een jaar ook prima zou kunnen vind ik weer lastig..
Sinds een week of 2 wrijft ze wel vaak met haar vinger/hand onder haar neus, maar als ik vraag waarom of dat ze pijn heeft zegt ze nee. Zou dit te mamen kunnen hebben met de ontsteking in haar kaak? 
 
Aanstaande donderdag staat de afspraak maar vindt het nog steeds zo lastig! Voor beide valt wat te zeggen. 
 
Hee,

Ik werk zelf als assistent bij een kindertandarts, ik zie dit soort dingen vaak. En in dit soort gevallen wordt het inderdaad getrokken. Hoe erg je het ook vindt is dit wel de beste oplossing. Dit soort ontstekingen komen vaak terug, ondanks de fistel kunnen deze ontstekingen ook uitbreiden in de kaak.

Gek genoeg hoeft zo een ontsteking geen pijn te doen.

Succes!
 
Lastig als deskundigen elkaar tegen spreken. Je zou dan de voors en tegens af moeten laten wegen. Zoals ik opmaak uit jouw verhaal, zitten er geen tegens tegen het nu al trekken van het tandje, behalve wellicht het aangezicht en het feit dat dit toch een hele ingreep is bij zo'n jong kindje. Aan de andere kant zegt de reguliere tandarts dat het aantasten niet kan gebeuren als de tand blijft zitten? Ik heb daar toch mijn twijfels bij.  Ik denk dat ik dan toch voor trekken zou gaan. Zo weet ik in ieder geval zeker dat er niets met het volwassen tand kan gebeuren. Dan maar wat langer een fietsenrekje.  
 
Terug
Bovenaan