Tandjes in ziiiiiiiiiicht !!

Hoi mama's,

Jaja, het is ongelooflijk maar waar!
Kay krijgt al twee tandjes beneden.. Je ziet ze er al een beetje doorkomen en zijn tandvlees is er rood en gezwollen!

Het CB maar roepen dat dat overtollige kwijlen bij zijn leeftijd hoorde, zijn dralerige gedrag normaal was en een tandje niet mogelijk was.. Nou ik zie ze toch echt!
Nu weet deze mama waarom mijn manneke het s'nachts wat minder naar zijn zin heeft

Kay is vandaag precies 15 weken oud, en ik? Ik ben trots!

Esmé mv Kay

Leuk joh, al tandjes..

Yari heeft ook al een week dat hij erruuug kwijlt, een rode wang, dunne poepbroeken, 's nachts slecht slapen, en overdag mopperig terwijl je hem normaal echt nooit hoort.
Tja zou er bij hem ook tandjes aankomen ?????

Ik zie nog niks, maar zal het ff in de gaten houden.

Groetjes Marina.

Waaaat?! Dat is gaaf.. en snel!! Pak die spiegelreflex camera er maar weer bij om straks nog zo'n geweldige foto te maken, maar dan MET tandjes!! Leuk hoor. Wat is die Kay van jou er snel bij zeg, leuk hoor!!

Gr Claudia

Bjorn heeft ze ook
Vandaag ontdekt!
Ik wist niet dat er ook poepbroeken bijhoorden!!!!!!
Best zielig maar wel fijn om te weten waarom hij zo verdrietig was/is.

Judith.

Heej...ook ik heb het idee dat ik tandjes zie...maar dan boven. Of kan dat nog niet? Welke tanden komen het eerst door?

Die van mij kwijlt ook als een gek....

Raar....maar ik weet het niet zeker hoor. Het lijkt zo, maar misschien is het vals alarm.

Normaal gesproken krijgen kinderen zo rond de 6 maanden tandjes.
Dit is een percentgage van 9 van de 10 kindjes.
Een enkeling is eerder, of heeft er zelfs al eentje met de geboorte.

Rond de 13/14/15 weken zit een baby in de "orale fase". Alles moet in de mond, knuffels, je mouwen en zijn vuistjes etc. Het is normaal als je iets in je mond stopt dat er dan speeksel aan word gemaakt, je kunt het anders namelijk niet doorslikken.

Dus rond die tijd kwijlt je kleine héél veel! Ook hebben ze dan rode wangetjes van de inspanning en opwinding van alles wat ze nu zien en kunnen..

Of de kleine tandjes heeft rond bovenstaande leeftijd is dus erg klein, maar die bestaat. Meestal komen de tandjes beneden in het midden als eerste door. Als je het lipje van de kleine een beetje wegduwt moet je meteen kunnen zien dat het tandvlees rood en dik is. Ook zie je de tandjes dan al vlak onder het tandvlees drukken/zitten. Dit kun je ook voelen met je vinger als je erover gaat.

Dus effe checke zou ik zeggen

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan