tandjes-poep en kwijlen

Leah is 8 maanden oud. Er lijken al heel lang tandjes aan te komen, maar er komt maar niets door. Inmiddels heeft ze elke dag wel 5 vieze broeken, die erg zurig ruiken, wat slijmerig zijn enzo. Het kwijlen duurt ook al maanden. Wie heeft dit ook zo gehad, en hoe lang duurde het bij jullie dan dat de tandjes echt doorkwamen? Je ziet wel bobbels zitten, en 2 dunne witte streepjes, maar die zitten er ook al maanden al. Ik kan die tandjes inmiddels wel door dat tandvlees heen kijken. Volgens mij heeft ze er ook last van. Soms bijt ze keihard in mijn borst tijdens het voeden, komt misschien ook wel omdat ze last van haar tandvlees heeft. Ik durf niet zonder meer chamodent of dentinox te geven, omdat ze nogal heftig reageert op allerlei voedingsstoffen.....
Dus mijn vraag is vooral: duurt het nog lang als ze zoveel van die vieze poepbroeken heeft????????

Oef ik herken dit maar al te goed, bij Zifjon heeft dit heeeeeeeel lang geduurt. En iedereen maar zeggen hij krijgt zeker tandjes he en jij maar denken Tja kwamen ze maar. Nu heeft Zifjon er eindelijk twee tegelijk gekregen en is nu weer ziek van denk ik zijn tandjes (koorts, diaree, bakken slijm) Ik kan je geen tijd indicatie geven maar weet wel dat als je eindelijk een hard puntje voelt het elke dag een stuk verder komet en na 3 dagen hij al helemaal zichtbaar is. Zo ging het met Zifjon.

Wens je succes
Liefs van Mariska en Zifjon bijna 10 maanden

Ik ken het helaas maar al te goed. Zarah is bijna 7 maanden en kwijlt en poept ook alsof het een lust is. Iedereen zegt dat de tandjes nu toch wel snel zullen komen. Maar nog steeds niks te zien hoor. Ik moet maar gewoon afwachten hoe het gaat lopen, die tanden komen er uiteindelijk vanzelf wel. Maar ik vind al die poepluiers niet zo geweldig, en kan me voorstellen dat ze er zelf ook niet zo heel blij mee is, haha.

Hoi,

Ook ik herken het wel. Myrthe kwijlde en sabbelde al 2 maanden op haar vingertjes voordat ik een bobbel zag. Toen kreeg ze dunnere poepluiers (voor haar doen dan dun, ze had vaak last van hele harde ontlasting)
en ineens een wit bobbeltje en toen ging het wel iets sneller. 2 Tandjes als resultaat (met 5,5 en 6 maanden)
We hebben een maand rust gehad, maar nu weer heel veel kwijlen, op alles bijten (mn meubels) en veel spuitluiers (jaja dr ontlasting is niks mis meer mee) maar ik kan nog geen bobbel ontdekken. Het duurt een eeuwigheid, maar ze komen vanzelf...
Heel veel sterkte.

Liefs Reneke

dit kan   idd wel even duren nog caithlyn had dit bij de 1e ook een kleine 2maand van te voren...de eerste kreeg ze op 28.07.2008 en inmiddels heeft ze er nu al 8 het gaat zooooo hard met de tandjes.gelukkig heeft caithlyn er weinig last van

succes met de stink broeken hihi hier komt volgens mij ook weer een tandje erbij want begint weer aardig te stinken en dun te worden hha

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

nou, wilde deze vraag gaan stellen, en las hem toen al..

daniël heeft ook al denk een week of 5 dat hij vreselijk aan het kwijlen is, alles word nat... en sinds een week vreselijke vieze zurige poepluiers...
denk wel 5-7 luiers op een dag, verschilt met de ene of andere dag.
echt vies... en zn billetjes zaten flink onder de uitslag, met veel sudocreme smeren is dat gelukkig weer bijna over.. zitten nou alleen nog rode speldeprikjes.. (tuurlijk geen echte, tis vb maar snappen jullie wel hoop ik)

op zijn onderkaakje zitten ook 2 bobbeltjes maar zie nog niets geen witte streepjes, of rode bultjes of dat het wat dikker is of iets dergelijks...

hij is nu 9 maanden, en ik hoop dat ze, of heel snel doorkomen en dat hij er het minste last van heeft, of ze blijven nog weg maar heeft hij ook geen klachten....
maar ja, een mens kan niet alles willen, denk ik dan maar.

alle moeders er veel succes mee...
liefs marina

hoi!

zo vermoeiend dat je omgeving precies weet wanneer de tanden doorkomen behalve jijzelf en je baby, ik merk ook dat ik mijn dochter uit lok op mijn vinger te bijten voor de zoveelste mond inspectie. maar dan is ie er ineens! die scherpe punt! na 9 weken denken aan tanden, bakken met kwijl, hele laminaat niet meer herkenbaar van de druppels en luieremmer puilt uit! wat ben je dan blij!

maar dan duurt het weer voordat ie echt door is (na drie weken zie ik een dun streepje) en ik denk alweer dat de volgende tand er aan komt, of is het toch een buikvirus of griep of.....

1 ding weet ik wel, je bent niet alleen bevallen van een baby je hebt er gratis en voor niets een doosje onzekerheid en evenredig aantal schuld gevoelens bij gekregen.... en je omgeving staat klaar als expertpanel..... niets van aantrekken!

hihi

Zo herkenbaar verhaal. M.n. van Hannah, Marina en Snoetetoet.
Onze dochter is bijna 9 maanden en er is nog geen tand te bekennen, terwijl alle kenmerken (behalve het witte puntje zelf dan) er al zo lang zijn.
Met 5,5 maand stond de peutertandpasta hier al in huis. En die staat er nog steeds...dicht in het kastje onder de wastafel....hihi.

@Snoetetoet...wat heb je dat verhaal toch grappig (en herkenbaar) opgeschreven!

Groetjes, Emmy

Terug
Bovenaan