tandjes-poep en kwijlen

Hee hoi,

Ook ik herken jullie verhalen en sorry, maar ik moest er ook erg om lachen!!! Inderdaad de buiten wereld weet het erg goed wanneer de tandjes komen, maar nu maanden verder is er nog geen tand te zien en de tandpasta en tandenborstel liggen nog steeds mooi ongebruikt op hun plek.

Geluk bij een ongeluk, maar van ouds her zeggen ze dat hoe langer het duurt voor ze tanden hebben, hoe sterker het gebit! Nou dat is dan maar te hopen, hihi! Ons mannetje is bijna 10 maanden en houdt ons al een tijdje voor de gek, de kleine boef!

Suc6 met het gekwijl, zurige luiers en prikkelbare kids!!!

Liefs Lientje

Ah, ben gelukkig niet de enige! Ja, inderdaad, de omgeving roept al 4 maanden lang dat er tandjes komen. Nu komen ze vast eindelijk wel gauw, want er zitten al aardige bobbels in het tandvlees.... En bakken met kwijl, ja. Madammeke is flink ziek geweest (koorts, verkouden, hoesten en veel slijm in haar luchtwegen) en kwijlde werkelijk alles onder. Nu lijkt het wat minder. We wachten maar weer braaf af totdat echt dat eerste tandje zichtbaar wordt..............

Jeeee....feest der herkenning!!!!

Ook hier het zelfde verhaal. Mijn dochter Benthe is 7,5 maand en ik denk ook al dat de tanden 2-3 maanden aan het komen zijn, maar tot op heden geen tand te bekennen. Benthe kwijlt als een gek -al maanden..., spuitluiers hebben gehad, luieruitslag net gehad en nu al 2 dagen koorts.... en elke keer denk je weer... zou het dan nu het tandje zijn??? Ik heb werkelijk waar ook geen idee wat ik moet zien of moet voelen... Zien wordt als lastig want daar geeft ze me de kans niet toe. Voelen? Ook hier uitlokken tot bijten op vingers om te inspecteren, ha ha ha!!

Nou ben benieuwd wanneer de eerste tand door ons allen kan worden toegejuicht!

Groetjes Anoek
Mama van Benthe 14.04.08

hoihoi,

heerlijk he die onzekerheid
met vijf maanden begon elounda steeds meer te kwijlen, dus dachten wij ja hoor daar komen ze. nou dat duurde dus nog 2 maanden.
met 7 maanden kreeg ze haar eerste tandjes, maar liefst 2 tegelijk. ze is toen 1 weekend helemaal ontregeld geweest met koorts erbij en daarna geen last meer.

ondertussen wordt ze morgen alweer 10maanden en ze heeft nog steeds 2 tandjes (onderin). en daar is het tot nu toe bij gebleven. wel af en toe ontregelde ontlasting en een heerlijke glimmende mond. alles is lekker om op te knabbelen, maar geen tandjes. volgens 'de boekjes' zou ze al 6 tot 8 tanden en of kiezen kunnen hebben, maar ach we wachten rustig af.

van mij mogen er wel 4 tegelijk komen ofzo een weekje ontregeld en weer verder, dat lijkt me wel wat hihihi. mijn nichtje van 5 maanden ouder heeft al bijna een mond vol met tanden en kiezen, mijn zusje vraagt dus ook vaak verbaasd 'heeft ze nog steeds geen nieuwe tandjes erbij?' maar als het waar is dat het gebid vaak sterker is als het langer duurt vind ik het niet erg om nog even te wachten. het staat wel schattig die twee tandjes onderin.

groetjes linda

Terug
Bovenaan