Tandjes poetsen een drama?

A

Anoniem

Guest
Soms is het hier echt een ramp als het tijd is voor tandenpoetsen. Nou ja, oke, beetje overdreven hoor. Maar Kian z'n hobby is het niet.

Maar ik heb wat nieuws ontdekt! (Yeaj Mike, vuhrtell, vuhrtell, het is amaaazing)
NOu niet zo spannend hoor. Maar ik deed altijd z'n tandjes poetsen op het aankleedkussen. Maar nu ging ik met 'm voor de spiegel staan, en toen moest ie er zelfs om lachen! Want dat 'jongetje daar' staat ook z'n tanden te poetsen!
Dus voortaan sta ik voor de spiegel hoor!
Misschien heeft iemand wat aan de tip!
Liefs Nelleke

hahaha leuk he....wij hebben hier ook al een tijdje het tandenpoetsdrama hoor....

maar ik poets nu Yoëll`s tanden onder de douche of in bad en dan poetst hij mijn tanden hihihi zow spelender wijs worden zn tandjes toch gepoetst.....

liefs denise

Hier ook een drama, doe het altijd op het aankleedkussen, maar dan schudt ze driftig met haar hoofd heen en weer en slaat met haar armpjes, krijg het meestal wel voor elkaar hoor om ze te poetsen, maar leuk is het niet, mss ook maar eens voor de spiegel gaan staan

Ik doe het ook op het aankleedkussen en inderdaad, het is niet altijd een succes. Hij jengelt dan wel, maar verder is het nog te doen. Ik heb het al eens geprobeerd voor de spiegel op de badkamer, maar op een of andere manier werkte het niet echt.

Maar dat is alweer een hele poos geleden dus ik ga het gewoon weer eens proberen!

Enne,.. raar dat er bij jullie ook een jongetje in de spiegel stond die zijn tandjes poetste?!

Esmé mv kay

Ha Nelleke, grappig dat je eerst op het aankleedkussen deed en nu voor de spiegel. Bij ons is het net andersom!
Heel in het begin ging het tandenpoetsen wel goed, maar langzamerhand vindt Julian het steeds minder leuk. Ik laat hem ook zelf wel eens klooien, maar van poetsen is dan geen sprake. De laatste dagen leg ik hem dus op de commode, min of meer in de houdgreep. Hij vindt het écht niet leuk, maar nu wordt er wel beter gepoetst en daar gaat het om. (Dat wil trouwens niet zeggen dat zijn tanden nu echt goed gepoetst worden, maar wel beter).

Succes met poetsen!

Ellen mv Julian (8 tandjes)

Wij poetsen hier samen. We staan in de douche bij de wasbak en ik poets eerst Yoëll zn tanden. Daarna krijgt hij de borstel zelf. Als ik dan mn tanden ga poetsen, poetst hij driftig mee.
Als ik zeg mondje open, zegt hij; AAAAAAAAAAAAHHH
haha

Ook hier geen fan van tandenpoetsen helaas!
Als ik 's ochtends wat meer tijd heb geef ik hem zelf zijn tandenborstel als ik mijn tanden poets en zo poetsen we dan samen zijn tandjes.
's Avonds is het tijd voor het echte werk, dit houdt in dat ik steeds opnieuw poog zijn tanden zo goed mogelijk te poetsen. Ik doe het eerst zelf bij hem, zeker nu zijn kies door is. Als hij dan heftig gaat protesteren mag hij het zef nog even doen. Heeft hij echt zijn dag niet dan smeer ik gewoon een klein beetje tandpasta op zijn tandjes zodat hij in ieder geval wat fluor op zijn tandjes heeft gehad.
In Duitsland wordt overigens afgeraden om het eerste jaar tandjes te poetsen met tandpasta. Daar zei de arts tegen mij dat ik alleen een borsteltje moest gebruiken en dan voordat hij gaat slapen een slokje water moet geven. Daar ben ik dus niet aan begonnen, waarom wordt er anders speciale tandpasta in NL verkocht?

Groetjes Danielle

Hoi,

Hier ook een drama. Ik heb vanalles al geprobeerd. Nu zet ik hem in zijn kinderstoeltje, zodat hij niet weg kan komen en doe ik het "onder dwang". Hij vind het niet leuk, maar zijn tandjes worden wel schoon. Als ik klaar ben laat ik hem nog even zelf met de borstel splen en lijkt hij het alweer snel vergeten te zijn.

Gr. Natasja mv Jamie

Terug
Bovenaan