tandjes poetsen

Onze dochter vond het in het begin een drama om haar tanden te poetsen. Daarna vond ze het heerlijk. ze wil nu graag 2x per dag tanden poetsen. Prima! s ochtends mag ze het zelf doen (als we vrij zijn anders kost het teveel tijd) en s avonds doen wij het eerst en maakt zij het af. terwijl we poetsen zingen we een liedje, zo wist ze wat er ging gebeuren en wanneer het klaar is. Na het drinken mag ze nog wat water drinken.
Ze heeft een speciale tandenborstel voor kinderen van 0-2 jaar en tandpasta van nijntje.
 
Wij hebben een hele periode overdag gepoetst... Ik had zoiets van... als het maar 1 keer per dag gebeurd. Nu de laatste fles eraf is poets ik voor ze gaat slapen.
 
mijn zoontjes tandjes werden al gepoetst toen hij 6mnd was. hij vond het meteen leuk/interessant. hij is inmiddels 13 mnd.
Na zijn laatste fles poetsen wij zijn tanden. Nu wil hij het graag zelf doen. Dat mag hij dan ook. Hij kauwt nog veel op de tandenborstel dus echt poetsen is het niet. Al komt zo wel overal de tandpasta. Soms heeft hij er geen zin in en dan laten we het zo. We proberen wel altijd even na te poetsen. Gister zag hij mij voor het eerst ook mijn tandenpoetsen. Hij moest er hard om lachen en ipv zijn tandenborstel heen en weer te bewegen (wat ik deed) schudde hij zijn hoofd heen en weer! Zo schattig! En hij maar lachen!
 
hier ook een zoontje van een jaar wat het leuk vindt om zijn tandjes te poetsen ik poetsen wij en daarna mag hij zelf na poetsen hij kijkt altijd aandachtig als ik me tanden poets hij moet er ook mee lachen.

ik zing wel altijd het tandenpoets liedje onder het poetsen van zijn tandjes

dit gebeurd vlak voor dat hij naar bed gaat eerst tandjes poetsen dan slaap verhaaltjes voor lezen en naar bedje toe
 
Terug
Bovenaan